سمنان- ایرنا- مسئول آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اولین مرکز قارچ‌شناسی این آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، اسلامی روز جمعه به رسانه ها افزود: با پیگیری های ریاست و معاونان و با تلاش مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، بخش قارچ شناسی آزمایشگاه مرجع سلامت مرکز بهداشت شهرستان سمنان با نیروی مجرب و کارآزموده به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مرکز اولین، مجهز ترین و تخصصی ترین مرکز قارچ‌شناسی در استان است و ضمن ارائه خدمت به بیماران در زمینه قارچ‌شناسی، آمادگی پذیرش تمامی نمونه های مرتبط با عفونت های قارچی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این بخش با ایجاد فضا و امکانات لازم جهت نمونه گیری، تهیه تمامی محیط های افتراقی و کشت قارچ شناسی به طور تخصصی جهت تشخیص انواع قارچ ها فعالیت چشمگیر دارد.

مسئول آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به تلاش های شبانه روزی این مجموعه در دوران مقابله با کرونا، بیان کرد: این آزمایشگاه در کنار اقدامات تشخیصی کرونا و سایر بخش ها، فعالیت های خود را با توان و زیرساخت های قبل حفظ و در مواردی هم گسترش داده است تا بتواند خدمتگزار مردم استان باشد.

طبق اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه، ۵۳ بیمار جدید مبتلا به  کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.