اولین مرکز قارچ‌شناسی آزمایشگاه مرجع سلامت علوم پزشکی سمنان فعال شد

سمنان- ایرنا- مسئول آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اولین مرکز قارچ‌شناسی این آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، اسلامی روز جمعه به رسانه ها افزود: با پیگیری های ریاست و معاونان و با تلاش مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، بخش قارچ شناسی آزمایشگاه مرجع سلامت مرکز بهداشت شهرستان سمنان با نیروی مجرب و کارآزموده به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مرکز اولین، مجهز ترین و تخصصی ترین مرکز قارچ‌شناسی در استان است و ضمن ارائه خدمت به بیماران در زمینه قارچ‌شناسی، آمادگی پذیرش تمامی نمونه های مرتبط با عفونت های قارچی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این بخش با ایجاد فضا و امکانات لازم جهت نمونه گیری، تهیه تمامی محیط های افتراقی و کشت قارچ شناسی به طور تخصصی جهت تشخیص انواع قارچ ها فعالیت چشمگیر دارد.

مسئول آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به تلاش های شبانه روزی این مجموعه در دوران مقابله با کرونا، بیان کرد: این آزمایشگاه در کنار اقدامات تشخیصی کرونا و سایر بخش ها، فعالیت های خود را با توان و زیرساخت های قبل حفظ و در مواردی هم گسترش داده است تا بتواند خدمتگزار مردم استان باشد.

طبق اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه، ۵۳ بیمار جدید مبتلا به  کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha