تهران- ایرنا- به رغم کمبود واکسن کرونا در جهان، خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه شب گزارش داد، شماری از آمریکایی‌ها برای دریافت سومین دوز واکسن کرونا متوسل به دستکاری مدارک پزشکی و دروغگویی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، در حالی که مردم کشورهای فقیر و کم درآمد از ناکافی بودن تعداد واکسن کرونا رنج می‌برند و هنوز مرحله اول را دریافت نکرده‌اند، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که شماری از شهروندان آمریکایی برای دریافت سومین دوز واکسن مدارک هویتی و پزشکی خود را تغییر می‌دهند تا به مراکز بهداشتی ثابت کنند که آنان به سومین دوز واکسن نیاز دارند.

یک دانشجوی دختر ۲۶ ساله در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: من برای دریافت سومین دوز واکسن کرونا به کلینیک رفتم اما برای دریافت آن به دروغ گفتم که اولین دوز واکسن است که دریافت می‌کنم.

برخی شهروندان آمریکایی در حالی با دروغ به دنبال واکسن تقویتی کرونا هستند که سازمان جهانی بهداشت روز شنبه با توجه به نابرابری گسترده در توزیع واکسن در جهان از کشورهای برخوردار خواست که تزریق واحد تقویتی واکسن را تا دستکم پایان سپتامبر (هشتم مهر ماه) به تعویق اندازند.

هدف این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در ژنو، کاستن از نابرابری شدید در توزیع واکسن میان کشورهای ثروتمند و فقیر و کمک به مبارزه همه جانبه و گسترده با همه گیری بیماری کووید - ۱۹ است.

بر اساس برآورد این سازمان، تا ماه مه (اردیبهشت) از هر ۱۰۰ شهروند کشورهای دارای درآمد بالا، نزدیک به ۵۰ واحد واکسن دریافت کرده‌اند  و این رقم از آن هنگام تاکنون ۲ برابر شده است. اما کشورهای با درآمد پائین به علت کمبود واکسن، تنها توانسته‌اند به ازای هر ۱۰۰ شهروند خود یک و نیم واحد واکسن تزریق کنند.