اردبیل- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نقشی کلیدی در زمینه توسعه، به ویژه توسعه فرهنگی جامعه دارند.

به گزارش ایرنا، عبدالله بحرالعلومی روز یکشنبه در پیامی به مناسبت روز خبرنگار افزود: رشد و ارتقای سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق در جامعه است که رسانه‌ها و مطبوعات نقشی کلیدی در توسعه به ویژه توسعه فرهنگی جامعه دارند.

وی افزود: حضور به موقع خبرنگاران در همه‌ زمینه‌ها به ویژه فعالیت توام با مسئولیت‌پذیری مثال‌زدنی در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به ویژه رویدادهای فرهنگی و هنری به صورت شفاف، دقیق و به موقع بسیار حائز اهمیت و شایان توجه ویژه ‌می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: فعالیت شبانه‌روزی خبرنگاران نقش بسزایی در جهت‌دهی به آحاد ملت در برهه‌های خاص دارد و تصادفی نیست که خبرنگاران ساعی استان اردبیل نیز در دوران شیوع کرونا در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم نقشی بی‌بدیل و برجسته ایفا کردند و در تولید محتوای لازم در مبارزه با این ویروس منحوس از جان مایه گذاشتند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه که به مناسبت سالروز شهادت شهید بزرگوار محمود صارمی به این عنوان نام‌گذاری شده است، فرصت را مغتنم شمرده از زحمات بی دریغ اصحاب قلم و رسانه تشکر و قدردانی کرد.

بحرالعلومی همچنین ابراز امیدواری کرد، اصحاب رسانه با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی‌بخشی، شفاف‌سازی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه موفق موید باشند.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۷ مرداد را با عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در اردبیل از حدود دهه ۱۳۶۰ مسئولیت پوشش رویدادهای خبری و تصویری نقاط مختلف این استان را بر عهده دارد.

ایرنا که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «ایرنا (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.