سنندج – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: فراخوان نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان با تمرکز بر شعار سال(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) منتشر شده و همزمان با هفته منابع طبیعی این جشنواره برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سعدی نقشبندی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار و با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان اظهار داشت: این اداره کل با حمایت و همکاری خانه مطبوعات و رسانه های استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان و صدا وسیمای مرکز استان، نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه را برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره با هدف اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیای توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و رشد و تعالی سواد رسانه‌های استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کردستان با بیان اینکه رسانه ها بازوی توانمند منابع طبیعی در حفاظت از عرصه های ملی هستند،  از روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مجاز و دوستداران طبیعت دعوت کرد تا آثار خود را براساس محورها و بخش‌های اعلام شده به دبیر خانه ارسال کنند.

نقشبندی گفت: برای این جشنواره، هر سه بخش شعار سال ۱۴۰۰ اعم از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۱۴ اقدام محوری در قالب طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ در نظر گرفته شده است ‏که نتیجه آن، تقویت حفاظت، احیا و بهره‌برداری اصولی منابع‌طبیعی کشور خواهد بود.‏

مدیرکل منابع طبیعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار بخصوص شهید والامقام محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا در مزار شریف افغانستان تاکید کرد: قلم و هنر نگارش اهالی رسانه نقش مهمی در پیشبرد اهداف و معرفی عملکرد و خدمات دستگاه ها به جامعه هدف و مردم دارد.

وی با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف حفاظت از منابع ملی افزود: عده زیادی از مردم امروز با اطلاع رسانی رسانه‌ها خود را پایبند به حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی می دانند البته همان عده کمی که بی توجهی می‌کنند، باعث شده‌اند تا زحمات اکثریت به هدر برود.

نقشبندی با بیان اینکه خبرنگاران و مسوولان روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی ، نقش تعیین کننده در افزایش آگاهی های آحاد جامعه ، فرهنگ سازی و تعامل با افکار عمومی بر عهده دارند، گفت:  یقینا چنین نقشی در ایجاد تفاهم،توافق و هم افزایی برای دستیابی به اهداف والای حفظ، احیا ،توسعه و بهره برداری اصولی و پایدار از منابع طبیعی کشور تاثیر گذار و محوری خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان اضافه کرد: در ارزیابی اقدامات ارتباطی و اطلاع رسانی سال ۱۳۹۹در حوزه های مختلف بویژه طرح ۹در۹۹، هفته منابع طبیعی همگام و هماهنگ با دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ، روابط عمومیاداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری کردستان به عنوان (روابط عمومی پیشرو) شناخته و معرفی شد.

وی اظهار داشت: این ارزیابی  بر اساس ۲۳ شاخص برنامه راهبردی اعلامی دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در راستای اقدامات علمی و عملی روابط عمومی،آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شد. 

۱۷ مرداد به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) توسط طالبان در شهر مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.