بهزاد نوروزی چگینی در نشست هم اندیشی با معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان که با هدف کیفیت بخشی به فعالیت های مراکز یادگیری محلی برگزار شد افزود:
در این مراکز مهارتهای مهمی مانند تعمیر خودرو، پرورش قارچ ،پرورش گل و گیاه، گلیم بافی، خیاطی، گلدوزی آموزش داده می شود و همچنین کلاسهای مانند آموزش حقوق شهروندی، بهداشت خانواده ،بهداشت فردی و اجتماعی و... در این مراکز یادگیری برگزار می شود.
مطلب دریافتی از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس حاکی است که این مقام گفت: فارس با داشتن ۵۹ منطقه آموزشی میتواند نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی داشته باشد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی دو وظیفه مهم ذاتی دارد که یکی انجام آموزش های روتین و معمول سوادآموزی و دیگری آموزش مهارت هاست.
نوروزی چگینی افزود: با نظارت های کارشناسانه و هدفمندی که برای نهادینه کردن انجام این فعالیت ها با هدف تعمیق آموختههای مخاطبان صورت می گیرد مراکز یادگیری محلی نقش مهمی در زمینه تحقق شعار اقتصادی سال ایفا میکنند.
معاون سوادآموزی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دنیای کنونی سواد از حالت تک بعدی و آموزش صرف خواندن و نوشتن خارج شده و چند بعدی شده است و در کشورهای توسعه یافته به جنبههای مختلف سواد توجه می شود و بر همین اساس است که مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در کشور ما نیز تشکیل شده است تا بتواند با آموزش عملی مهارت ها و آموزش های لازم در زندگی فردی و اجتماعی افراد گامی موثر بردارد.
مرتضی آخش جان بیان کرد: در سالهای اخیر سوادآموزی استان هرمزگان رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته است و امیدواریم با برگزاری و استمرار این جلسات هم اندیشی بیش از پیش شاهد توسعه سواد در استان هرمزگان و نیز در سراسر کشور باشیم.