بهزاد نوروزی چگینی در وبینار آموزشی افزود: این طرح در هفت شهرستان و ۱۲ مرکز یادگیری محلی استان فارس انجام میشود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: همان گونه که در آموزش های رسمی کشور مدرسه کانون تحول است در سواد آموزی نیز مراکز یادگیری محلی باید کانون تغییر و تحول باشند و مخاطبان سوادآموزی باید مهارت های مختلف را در این مراکز یاد بگیرند.
اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس به نقل از نوروزی چگینی بیان کرد: مهمترین شرح وظایف سوادآموزی شناسایی، احصا، جذب و آموزش افراد بیسواد و کمسواد است و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، نود و هفت درصد مخاطبان سوادآموزی یعنی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال از سواد برخوردار هستند.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۲ هزار نفر جذب فعالیتهای سواد آموزی شدهاند که بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه مشخص شده از طرف سازمان برای استان فارس تحت پوشش قرار گرفته است.
نوروزی چگینی افزود: یکی از کارهای مهم و مثبتی که هر ساله قبل از شروع فرآیند جذب در حوزه سواد آموزی فارس صورت می گیرد، برگزاری جلسات تخصصی با حوزه ابتدایی و مدیران مدارس ابتدایی برای شناسایی و جذب افراد و اولیای بیسواد است که این مسئله کمک شایانی به مبحث جذب می کند.
وی گفت: برای نظارت بر فرآیند جذب هر دو هفته یکبار آمار جذب هر منطقه و شهرستان در فضای مجازی که مدیران و رؤسای مناطق و شهرستان ها نیز در این گروه های مجازی حضور دارند به اشتراک گذاشته می شود تا رؤسا و مدیران شاهد روند و فرآیند جذب سواد آموز در شهرستانها و مناطق خود باشند.
او بیان کرد: در زمان فرآیند جذب، وبینارهای آموزشی در استان فارس به صورت قطبی برگزار می شود تا ادارات، پیشنهادها و تجارب مثبت خود را در حوزه جذب به اشتراک بگذارند و همچنین مشکلات جذب نیز در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نظر شما