نوشهر - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر از افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان خبر داد و گفت که روزانه ۲۳۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شهرستان مراجعه می‌کنند که از این تعداد ۱۴۰ نفر به صورت چند ساعته بستری می‌شوند.

دکتر سید رحیم سیدپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بقیه بیماران مشکوک به کرونا هم پس از دریافت خدمات درمانی به قرار گرفتن در قرنطینه خانگی توصیه و هدایت می شوند.

وی گفت که هم اکنون ۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان نوشهر بستری هستند که از این تعداد ۲۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

سیدپور در خصوص وضعیت تامین اکسیژن بیماران هم گفت : بیشتر افراد بستری شده در بیمارستان نیازمند دریافت اکسیژن هستند ، ولی کارخانه تولید اکسیژن استان نیز با ظرفیت محدود در تولید اکسیژن مواجه هستند که لازم است تعداد بیماران کاهش یابد در غیر این صورت با ادامه روند افزایش بیماران کرونایی در آینده نزدیک نیز در تامین اکسیژن با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و از مردم خواست به منظور حفاظت سلامتی خودشان و قطع زنجیره ویروس ، پروتکل های بهداشتی همچون زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور و تردد در اماکن عمومی بویژه محیط بسته را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر همچنین با اشاره به شناسایی ۷۰۰ بیمار علامتدار کرونایی در شهرستان ، گفت : این بیماران باید تا سپری شدن دو هفته کامل در خانه هایشان در قرنطینه قرار گیرند و از تردد در مکان های عمومی بپرهیزند.

وی افزود : در پیک پنجم کرونا شاهد افزایش تعداد مراجعه روزانه بیماران کرونایی به بیمارستان شهید بهشتی هستیم به طوری که که پذیرش این تعداد بیماران کرونایی نیازمند خدمات درمانی سه برابر ظرفیت کادر درمان این بیمارستان است.

سیدپور گفت : هم اکنون فشار بر کادر درمان که به صورت شبانه روزی در حال تلاش است بسیار زیاد است و از سوی دیگر با اوجگیری موج پنجم کرونا علاوه بر خستگی شاهد بیمار شدن کادر درمان نیز هستیم.

وی به مردم هشدار داد در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و ادامه افزایش بیماران کرونایی با توجه به ظرفیت اشباع شده تخت ها و نداشتن جای پذیرش و محدودیت تعداد نفرات کادر درمان ، جوابگوی بیماران کرونایی در آینده نخواهند بود.

مدیر شبکه بهداشت نوشهر به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان هم اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر دز اول واکسن کرونا و ۶ هزار نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را در نوشهر دریافت کرده اند.

وی با اشاره به کمک خیرین شهرستان برای مقابله با بیماری کرونا ، افزود: خیرین شهرستان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود کپسول اکسیژن، ماسک و گان را برای بیمارستان نوشهر فراهم کرده اند.