بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار صعودی بوده و هم اکنون یک هزار و ۲۷۰ مبتلا به این ویروس مرگبار در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند.

دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شمار بستری ، ۲۷۰ نفر بیشتر از ظرفیت تخت های کووید در هرمزگان است و ما در حال حاضر با توجه به شمار بالای مبتلایان و بستری ها با کمبود تخت، دارو و نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت ۱۳۴ نفر از بستری های کرونا در هرمزگان چندان مساعد نبوده و در بخش آی سی یو تحت نظر هستند که حال ۳۰ از آنها بسیار وخیم بوده و با توجه به شدت درگیری ریه در این بیماران، پزشکان امید چندانی به بهبودی آنها ندارند.

نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار و ۳۵۰ نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی هستند، افزود: وضعیت این مبتلایان به طور مرتب از سوی کارشناسان بهداشتی رصد می شود و دارو و خدمات مورد نیاز به آنها در منزل ارایه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار فوتی های کرونا در استان را یک هزار و ۸۶۲ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در شبانه روز ۱۹ نفر دیگر شامل ۱۲ مرد و ۷ زن از مردم هرمزگان قربانی این ویروس منحوس شدند.

نوروزیان با اشاره به واکسیناسیون ۱۳ هزار و ۹۲۸ نفر در شبانه روز گذشته، یادآور شد: مجموع واکسیناسیون انجام شده کرونا در هرمزگان ۳۸۵ هزار و ۷۵۶ دز است.

وی در خصوص ازدحام جمعیت در مراکز انجام سی تی اسکن هرمزگان، گفت: متاسفانه یکی از دلایل این ازدحام، انجام سی تی اسکن در روزهای نخست بیماری کرونا است که معمولا به اصرار خود بیمار، پزشک آن را تجویز می کند ، در صورتی که درگیری ریه در روزهای نخست چندان خود را نشان نمی دهد و نیازی به انجام سی تی اسکن نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: هم اکنون ۱۵ دستگاه سی تی اسکن در استان فعال است که در روزهای آینده سه دستگاه دیگر به این شمار اضافه می شود.