قصرشیرین- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماران سرپایی افزایش یافته و موارد ابتلای روزانه بسیار زیاد است از این رو مردم برای حفظ سلامت خود و دیگران به خصوص برای حضور در هیات های عزاداری محرم استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

دکتر رضا منصوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایشان، افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مراسمات عزاداری لازم است و در راستای حفظ شعائر دینی عزاداران و مسوولان هیات های عزاداری باید موازین بهداشتی را جدی بگیرند تا سلامت مردم حفظ شود.

وی اظهار داشت: افراد حتما از حضور در آیین های تجمعی، دورهمی ها و مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی و همچنین سفرهای غیر ضرور و تردد های بی مورد با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا خودداری کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: اولیا حتما فرزندان خود را که برای حضور در هیات ها همراهی می کنند به خصوص به نوجوانان و جوانان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را گوشزد کنند و تجربه ثابت کرده که ماسک می تواند پوشش حفاظتی خوبی در برابر ویروس کرونا باشد و این مورد را حتما رعایت کنند.

 وی ادامه داد: متاسفانه همین روز گذشته شاهد فوت یک جوان ۴۲ ساله در قصرشیرین بودیم که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بدون داشتن هرگونه سابقه بیماری فوت کرد و قابل توجه کسانی که هنوز نسبت به رعایت موازین بهداشتی سهل انگاری می کنند این فرد ورزشکار نیز بوده است از این رو ویروس کرونا بی رحمانه در کمین است.

دکتر منصوری اضافه کرد: سویه جدید کرونا دلتا هم اکنون با قدرت بسیار زیادی در حال سرایت در جامعه است و  تمام افراد شامل کسانی که واکسینه شده و همچنین کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند باید همگی برای کنترل اوضاع هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

هشت هزار دوز واکسن در قصرشیرین تزریق شده است

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تاکنون هشت هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های سنی مختلف در این شهرستان بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تزریق شده است.

دکتر منصوری اضافه کرد: روند واکسیناسیون در سه پایگاه و یک مرکز تجمیعی به آدرس خیابان مهدیه، سرسرای ورزشی شهدای آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی شماره یک و ۲ شهری در حال انجام است.

۳۱ نفر فوتی بر اثر ابتلای به ویروس کرونا در قصرشیرین 

وی گفت:  از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۱۷۱نفر به این ویروس مبتلا شده و از مجموع مبتلایان به این ویروس نیز تاکنون ۳۱ نفر فوت کرده‌اند.

او اضافه کرد: برای ریشه کنی ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس نیازمند همراهی و مشارکت مردم  هستیم چون در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا و ایمن سازی بدن تا واکسیناسیون کامل جامعه رعایت پروتکل بهداشتی است.

 او ادامه داد: همه افرادی که طبق اولویت‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به انجام واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی گفت: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و همه افرادی که آزمایش آن ها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز  دارد و این شهرستان دارای ۲۸ هیات مذهبی فعال است و آیین های عزاداری از شب اول محرم هر شب به مدت ۲ ساعت در هیات های مختلف به صورت زنجیرزنی  و با حضور عزاداران و سوگواران برگزار می شود.