تهران-ایرنا- جنایات گروه‌های تروریستی در شهر درعا در حالی ادامه دارد که اهالی آن خواستار اخراج تروریست‌ها و پایان دادن به وضعیت غیرعادی شهرشان شده‌اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از سانا، گروه های تروریستی باقیمانده و حاضر در محله"درعا البلد" و برخی از مناطق حومه غربی استان درعا به جنایات خود علیه اهالی ادامه و حملاتی را علیه ارتش سوریه انجام می دهند، در حالی که دولت و ارتش برای حل وضعیت و برقراری امنیت و ثبات و  حفاظت از مردم از طریق گفت و گو در تلاش است.

پس از تلاش های متعدد دولت برای حل وضعیت در بعضی مناطق استان درعا به ویژه در منطقه درعا البلد از طریق گفتگو، گروه های تروریستی حمله به اتوبوس های حامل غیرنظامیان و ایست های بازرسی ارتش همچنان در تلاش برای منع برقراری امنیت و ثبات در سراسر استان هستند.

وزارت امور خارجه سوریه ،سیاست‌ های تحریک آمیز و مبتنی بر نفاق انگلیس و اتحادیه اروپا درباره وضعیت در استان درعا را محکوم و تاکید کرد که این سیاست‌ ها تلاشی ناموفق و آشکار برای کاهش فشار برتروریست‌ ها در این استان است.

با وجودی که ارتش سوریه اواسط جولای ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌اند، اما همچنان گروهی از مخالفان دولت سوریه بر مناطقی از این استان کنترل دارند.

اکنون نیروهای سوریه محله درعا البلد واقع در جنوب شرقی درعا را که تحت کنترل گروه‌های مخالف قرار دارد، محاصره کردند تا آنها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

اکنون علی رغم اینکه ارتش و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه درعا به توافق رسیدند، اما عناصر مسلح و تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر و اطراف آن ادامه می‌دهند.