۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84454506
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حمله ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در درعا

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبر: 84454506
حمله ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در درعا

تهران - ایرنا - با شکست مذاکرات ارتش سوریه و عناصر مسلح در منطقه «درعا البلد»، ارتش این کشور حمله به مواضع عناصر مسلح را از سر گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «المسیره»، ارتش سوریه پس از فروپاشی مذاکرات با عناصر مسلح برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه شهر درعا، امروز (دوشنبه) حمله به مواضع عناصر مسلح در این منطقه را آغاز کرده است.

با وجودی که ارتش سوریه اواسط جولای ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌، اما همچنان گروهی از معارضان سوری با کمک عوامل خارجی برخی مناطق این استان را در اشغال دارند.

نیروهای سوریه محله درعا البلد در جنوب شرقی درعا را که تحت کنترل گروه‌های معارض قرار دارد، محاصره کردند تا آنها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

اکنون به رغم اینکه ارتش و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه این شهر به توافق رسیدند، اما عناصر مسلح و تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر و اطراف آن ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار گروه تروریستی «داعش» از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکا در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha