کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (۱۶ تا ۲۲ مرداد) رویدادهای خبری متنوعی را پشت سرگذاشت که از جمله آن ها می توان به قرار گرفتن ۱۰ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی و تصویب سند توسعه نفت و گاز کرمانشاه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته، تکذیب گران شدن نان در کرمانشاه توسط فرماندار این شهرستان بود.

فضل الله رنجبر با اعلام اینکه هیچ گونه افزایش قیمت نان در سطح شهرستان کرمانشاه نداشته‌ایم، گفت: با واحدهای نانوایی که به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت نان کنند برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: هر یک از خبازی‌ها خارج از شبکه اقدام به افزایش قیمت نان کرده باشند پلمپ و سهمیه آرد آنان قطع خواهد شد.

خبرنگار ایرنا کرمانشاه رتبه سوم جشنواره کتابخوان و رسانه را کسب کرد

«زهره کریم‌زاده»، خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه در نخستین دوره جشنواره سراسری «کتاب‌خوان و رسانه» با گزارش «دست دوستی با کتاب در سایه مشغله‌های زنانگی»، موفق به کسب رتبه سوم شد.

نخستین دوره جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با مشارکت بیش از ۳۰۰ خبرنگار و دریافت ۹۰۰ اثر برگزار شد و با معرفی برگزیدگان امروز (یکشنبه، ۱۷ مرداد) به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره کتاب‌خوان و رسانه همزمان با روز خبرنگار و با گرامیداشت یاد امیرحسین فردی، نویسنده و روزنامه نگار فقید، با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی دارابی معاون استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و دبیر جشنواره، اعضای هیئت داوران جشنواره، جمعی از مسئولان نهاد و شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای، به صورت مجازی برگزار شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه منصوب شد

با بازنشستگی «امیدعلی مرآتی» مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق، «محمد مرادی» معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان به عنوان سرپرست جدید این شرکت منصوب شد.

شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع،  ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

استاندار کرمانشاه: ۱۰ میلیارد تومان برای مشکل آب دالاهو هزینه می‌شود

استاندار کرمانشاه از اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آبرسانی به باغات روستاهای دالاهو خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی نیز ۶ میلیارد تومان برای تجهیز و آماده‌سازی ایستگاه پمپاژ و تکمیل خطوط انتقال آبیاری تحت فشار هزینه خواهد کرد تا با مدیریت مصرف شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

«هوشنگ بازوند» در نشست بررسی مشکلات کم آبی باغات روستاهای پایین دست و بالادست منطقه ریجاب در شهرستان دالاهو به موضوع خشکسالی به عنوان یکی از دلایل اصلی کم آبی اشاره کرد و تأکید داشت: در شرایط موجود علاوه بر همکاری دستگاه های اجرایی، مردم نیز باید در تقسیم و توزیع عادلانه آب مشارکتی فعالانه داشته باشند تا حیات باغات حفظ و از سرمایه زندگی همه به عنوان منبع درآمد مردم مراقبت شود.

بیش از ۵۰ درصد معلمان کرمانشاهی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش کرمانشاه از هشتم مرداد، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد معلمان استان معادل حدود ۱۵ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

«مجید یزدان پناه» با حضور در خبرگزاری ایرنا با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» و تبریک روز خبرنگار افزود: دانشگاه علوم پزشکی ابتدای هفته جاری اعلام کرد که ۳۱ درصد معلمان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند اما الان که در آخر هفته قرار داریم به احتمال زیاد این تعداد به بیش از ۵۰ درصد رسیده‌ است.

او همچنین عنوان کرد: تعداد زیادی از فرهنگیان و معلمان بالای ۵۰ سال سن دارند و به احتمال زیاد در طرح واکسیناسیون سراسری و خارج از این طرح واکسن تزریق کرده‌اند.

کرمانشاه کمبود دارو برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون کمبودی در زمینه تامین دارو برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان وجود ندارد ولی روند شیب بیماری ادامه یابد ممکن است به مشکل برخورد کنیم.

دکتر «قباد محمدی» افزود: با توجه به سیر صعودی بیماران بستری در کرمانشاه، احتمال کمبود داروهای کرونا در روزهای آینده وجود دارد.

وی اضافه کرد: دارو برای بیماران سرپایی مبتلا به کرونا کمبود جدی وجود ندارد و ۸۰ تا ۹۰ درصد داروها هم اکنون در دسترس مردم قرار دارد.

برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سر بسته ممنوع شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به وضعیت نگران کننده ناشی از خیز مجدد کرونا در کشور و استان و روند افزایشی موارد ابتلا و مرگ و میر، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ ۲۰ مرداد برگزاری مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر در اماکن سر بسته ممنوع شد.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: همچنین براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، حرکت و دسته‌روی هیات‌های عزاداری در محله ها ممنوع است.

او گفت: مجوز برگزاری تمام آیین‌های عزاداری ایام محرم و صفر از طریق اداره کل تبلیغات اسلامی استان یا شهرستان‌ها صادر می‌شود.

کرمانشاه جزو استان های غنی از نظر نفت و گاز است

دستیار ویژه وزیر نفت، کرمانشاه را جزو استان های غنی از نظر نفت و گاز کشور دانست و گفت: میادین نفتی و گازی بسیاری در کرمانشاه وجود دارد که تنها یک میدان نفت شهر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

«محمدصادق عظیمی‌فر» در نشست شورای برنامه ریزی که به منظور بررسی سند توسعه نفت و گاز استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت برگزار شد اظهار داشت که بر اساس برنامه ریزی های این وزارتخانه نخستین چاه مطالعاتی منابع غیرمتعارف نفت و گاز ایران در استان کرمانشاه حفر خواهد شد.

وی اضافه کرد: حفر این چاه یکی از طرح های موجود در سند توسعه نفت و گاز استان کرمانشاه است که عملیات اجرایی آن سال آینده در منطقه ماهیدشت آغاز خواهد شد.

استاندار: سند توسعه نفت و گاز کرمانشاه تصویب شد

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه سند توسعه صنایع نفت و گاز استان کرمانشاه به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است، گفت: بر اساس این سند میادین نفتی و گازی و صنایع مربوط به آنها در کرمانشاه رونق خواهد گرفت.

هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی اظهار داشت: این سند به واسطه بیش از یک سال و نیم تلاش متخصصان وزارت نفت تهیه شده است.

وی افزود: ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این سند پیش بینی شده است که کرمانشاه را به سومین استان کشور در زمینه نفت و گاز تبدیل می کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اجرای این سند می‌تواند ۱۰ تا ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد کند، گفت: ۱۳ پروژه در این سند تعریف شده که ۲ پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب و طرح احداث واحد متیل آمین شهرستان سنقر اجرایی شده است.

۱۰ شهرستان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس رنگ‌بندی جدید وضعیت شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، جوانرود و سرپل‌ذهاب را قرمز اعلام کرد تا تعداد شهرستان های با این رنگ در استان به ۱۰ شهرستان برسد.

براساس رنگ بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، گیلانغرب، صحنه، سنقر و کلیایی، هرسین، پاوه، اسلام آبادغرب، جوانرود و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز قرار دارند.

براساس این گزارش، شهرستان‌ روانسر در وضعیت نارنجی و شهرستان های قصرشیرین، دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت زرد قرار دارند.

انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام سید الشهدا (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام حضرت سید الشهدا (ع) است و به تاسی از آن سلاله پیامبر (ص) برابر قدرت های استکباری ایستاده و آن ها را وادار به تسلیم کرده است.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: قیام تاریخی آن حضرت قرن هاست که آوازه زبان همه انسان آزاداندیش است که ایشان را الگوی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: قیام تاریخی حضرت سید الشهدا درس بزرگی برای همه آن هایی است که با ظلم و استبداد مبارزه و در برابر طاغوت زمان خود ایستادگی می کنند.

آیت الله علما افزود: مهمترین درسی که می توان از حادثه عاشورا گرفت تسلیم نشدن در برابر ظلم و استبداد و اجرای احکام الهی است، موضوعی که اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می شود.