انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام سید الشهدا (ع) است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام حضرت سید الشهدا (ع) است و به تاسی از آن سلاله پیامبر (ص) برابر قدرت های استکباری ایستاده و آن ها را وادار به تسلیم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: قیام تاریخی آن حضرت قرن هاست که آوازه زبان همه انسان آزاداندیش است که ایشان را الگوی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: قیام تاریخی حضرت سید الشهدا درس بزرگی برای همه آن هایی است که با ظلم و استبداد مبارزه و در برابر طاغوت زمان خود ایستادگی می کنند.

آیت الله علما افزود: مهمترین درسی که می توان از حادثه عاشورا گرفت تسلیم نشدن در برابر ظلم و استبداد و اجرای احکام الهی است، موضوعی که اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می شود.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضرت امام (ره) نیز با تاسی از قیام تاریخی جد بزرگوارشان امام حسین (ع) دست به انقلاب در برابر طاغوت زمان خود زد و توانست با نصرت الهی و همراهی مردم زمینه برچیده شدن بساط ظلم و استبداد را از این کشور فراهم کند.

وی در ادامه و با اشاره به برپایی مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که با شیوع کرونا در جامعه همزمان شده است، افزود: هیات هایی که در این ایام فعالیت می کنند باید کاملا مراقب سلامتی عزاداران باشند و حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

آیت الله علما تاکید کرد: به خطر افتادن جان هموطنان و همشهریان به خاطر اقامه عزای سرور و سالار شهیدان جایز نبوده و هیچ کدام از علما و بزرگان دین نظیر رهبر معظم انقلاب هم آن را تایید نمی کنند بنابراین حتما باید به توصیه های ارائه شده توجه و نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کرد.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی، گفت: امروز بسیاری از کشورها با الگو قرار دادن جمهوری اسلامی به مقابله با کشورهای ظالم برخواسته و از استقلال خود در برابر متجاوزان دفاع می کنند.

وی همچنین سالروز بازگشت آزادگان به کشور را نیز گرامی داشت و گفت: آن ها بزرگ مردانی بودند که تاریخ این سرزمین به وجودشان افتخار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha