گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به ثابت ماندن تعداد بیماران کرونایی بستری استان طی روزهای گذشته هشدار داد که اگر سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر نشود، احتمال ابتلای بیشتر مردم استان به سویه های جدید این ویروس وجود دارد.

هادی‌ حق‌شناس روز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: از زمان شیوع پیک پنجم کرونا تاکنون تلاش فراوانی برای افزایش تجهیزات بیمارستانی گلستان انجام شد و به عنوان نمونه در هفته گذشته ۵۰ دستگاه ونتیلاتور به بخش درمان به مجموع تجهیزات بیمارستانی استان اضافه گردید.

وی با اشاره به ایام عزاداری ماه محرم گفت که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، دسته‌روی و عزاداری در اماکن سربسته ممنوع است.

استاندار گلستان همچنین بر ضرورت انجام واکسیناسیون توسط گروه های هدف برای مهار ویروس کرونا تاکید کرد.

وی در ادامه به تعطیلی آخرهفته جاری به مناسب تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت که کنترل ورود و خروج به گلستان در این روزها سختگیرانه‌تر خواهد شد و نیروهای سپاه و بسیج برای جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به نیروی انتظامی کمک خواهند کرد.

حق شناس ادامه داد: علاوه بر آن، فرمانداران، بخشداران و دهیاران مکلف به بستن تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی با خاکریز هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه با اشاره به تزریق ۳۳۶ هزار و ۶۴۰ دُز واکسن کرونا معادل ۲۷ درصد کل جمعیت استان گفت: حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: بندرگز، کردکوی و گرگان به ترتیب با ۴۳، ۳۵ و ۳۴ درصد، بیش از بقیه شهرها و گمیشان، آق‌قلا و مراوه‌تپه با حدود ۱۵ درصد کمترین استقبال را از واکسن کرونا انجام دادند.

در حال حاضر هزار و ۹۷۳ تخت بیمارستان‌های گلستان در اختیار بیماران کرونایی است که از این تعداد حال ۹۸ بیمار وخیم است.