بجنورد - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون دز اول واکسن کرونای ۷۰ درصد از فرهنگیان استان انجام شده است و واکسیناسیون این قشر ادامه دارد.

مهدی مودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون فرهنگیان هفتم مردادماه سال جاری همزمان با عید غدیر آغاز شده است و تاکنون حدود ۱۱ هزار نفر واکسن کرونا تزریق کرده اند.

وی افزود: واکسیناسیون برای تمامی فرهنگیان اعم از معلمان مدارس دولتی و غیر دولتی، کادر اجرایی مدارس و کارکنان ادارات آموزش و پرورش انجام شده است.

وی گفت: روند واکسیناسیون ادامه داشته و در مجموع حدود ۱۶ هزار فرهنگی علیه کرونا واکسینه می شوند.

وی با دعوت از تمامی همکاران برای مشارکت در واکسیناسیون، گفت: امیدواریم با اجرای کامل این طرح آمادگی لازم برای ورود به سال تحصیلی پیش‌رو بر اساس تصمیم‌گیری‌های منوط به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا فراهم شود.

 خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه گذشته وارد موج پنجم مبتلایان به کرونا و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۱۱۱ نفر بوده است.

طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هشت شهرستان‌ بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.