بجنورد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی رازوجرگلان گفت: شمار بیماران‌ کووید ۱۹ این شهرستان خراسان شمالی در هفته منتهی به ۲۲ مردادماه نسبت به هفته ماقبل آن ۲ برابر افزایش یافت.

رضاعلی یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین تعداد فوتی های کرونایی این شهرستان مرزی نیز نسبت به هفته های گذشته بسیار افزایش داشته است به گونه در هفته اخیر هفت فوتی در شهرستان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۴۰ ابتلای جدید کرونا در شهرستان شناسایی می شود، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲ هزار و ۵۸۶ مبتلا به کووید ۱۹ در رازوجرگلان شناسایی و بستری شده اند.

یوسفی دلیل افزایش ۲ برابری مبتلایان به کرونا را عادی انگاری و برگزاری مراسمات عروسی و تعزیه در یک ماهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: زنگ خطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا جدی است و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده یا تغییری در شیوه زندگی خود ایجاد نکنیم به روزهای بدتری دچار خواهیم شد.

وی با بیان اینکه برای کنترل و مهار بیماری کووید۱۹، هیچ راهی موثرتر از شناسایی به موقع بیماران و قرنطینه افراد در تماس با آنها نیست، یادآور شد: اکنون هشت مرکز نمونه گیری در شهرستان فعال است.

وی و از شهروندان خواست در صورت داشتن سردرد، تب، گلو درد و آبریزش بینی حتما به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه گذشته وارد موج پنجم مبتلایان به کرونا و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۱۲۰ نفر بوده است.
براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.