۳۸ درصد جمعیت هدف در رازوجرگلان خراسان شمالی واکسینه شدند

بجنورد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان از پوشش ۳۸ درصدی واکسیناسیون جمعیت هدف بالای ۳۰ سال علیه ویروس کرونا در این شهرستان مرزی خبر داد.

رضاعلی یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۴۷ دُز واکسن کرونا در شهرستان دریافت و ۱۱ هزار و ۷۶۲ دُز نیز در مرحله اول و دوم تزریق شده است.

وی افزود: از ۱۱ هزار و ۷۶۲ دز، ۹ هزار و ۷۸۱ دُز در مرحله اول و یکهزار و ۹۸۱ نیز در مرحله دوم تزریق شده است.

یوسفی با اشاره به میزان فوتی های کرونایی در شهرستان، گفت: اگرچه با واکسیناسیون تعداد فوتی های در شهرستان کاهشی شده است اما، با جود این به طور میانگین هر سه روز یک فوتی کرونایی در شهرستان ثبت می شود.

وی یادآور شد: هم اینک حدود ۶۰ درصد تست ها در این شهرستان مثبت اعلام می شود به گونه ای از شهروندان می خواهیم در خانه بمانند و همچنان پایبند به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان افزود: همچنین از شهروندان خواهشمندیم در زمان مقرر نسبت به تزریق دُز دوم واکسن خود اقدام کنند زیرا که بنابر اعلام کارشناسان این حوزه،  واکسیناسیون هم میزان مرگ و میر و هم طول درمان این بیماری را کاهش می دهد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۵۶ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha