همدان- ایرنا- فرماندار همدان از اعمال محدودیت برای فعالیت مشاغل و اصناف براساس مصوبات ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فقط مشاغل ضروری و دستگاه های خدمات رسان و امدادی در این ایام(۲۵ تا ۳۰ مرداد) مجاز به فعالیت هستند.

«محمدعلی محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیر ساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های سوخت در ایام تعطیلی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. 

وی اضافه کرد: حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری و درون شهری برقرار است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای(تنها بخش مواد غذایی و بهداشتی) ، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار وهمچنین مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی نیز برای رفاه حال شهروندان باز است. 

فرماندار همدان با اشاره به فعالیت مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی ، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی در ایام تعطیلات، افزود: داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی هم در این فعالیت دارند. 

محمدی یادآوری کرد: برهمین اساس تمامی ادارات ،سازمان ها، بانکها بجز دستگاههای خدمات رسان و امدادی نیز در این مدت تعطیل هستند.

به گفته او، تمام واحدهای صنفی عرضه اغذیه آماده ، رستوران، تهیه غذا، کافه، قهوه خانه، فست فود، آبمیوه، بستنی و اینگونه موارد نیز باید کسب و کار خود را تعطیل کنند.

وی با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید کرد و افزود: دسته روی و جابجایی هیأت ها نیز ممنوع است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: محدودیت تردد خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی و محدودیت تردد تمام خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان اعمال می شود و همچنین تردد خودروها در مسیرهای گردشگری گنج نامه، تپه عباس آباد، بلوار ارم، دره مرادبیگ نیز ممنوع است.

محمدی با اشاره به تعطیلی روز بازارها، پاساژها، تالارها، شهربازی و باغ وحش ها، پارک ها و تفرجگاه ها، نمایشگاه های عمومی و تخصصی، تصریح کرد: هیچگونه مجوز تردد ضروری در این ایام صادر نمی شود. 

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.