فرماندار: فعالیت مشاغل غیرضروری در شهر همدان ممنوع است

همدان- ایرنا- فرماندار همدان از اعمال محدودیت برای فعالیت مشاغل و اصناف براساس مصوبات ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فقط مشاغل ضروری و دستگاه های خدمات رسان و امدادی در این ایام(۲۵ تا ۳۰ مرداد) مجاز به فعالیت هستند.

«محمدعلی محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارخانه‌ها و کارگاه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیر ساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های سوخت در ایام تعطیلی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. 

وی اضافه کرد: حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری و درون شهری برقرار است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای(تنها بخش مواد غذایی و بهداشتی) ، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار وهمچنین مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی نیز برای رفاه حال شهروندان باز است. 

فرماندار همدان با اشاره به فعالیت مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی ، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی در ایام تعطیلات، افزود: داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی هم در این فعالیت دارند. 

محمدی یادآوری کرد: برهمین اساس تمامی ادارات ،سازمان ها، بانکها بجز دستگاههای خدمات رسان و امدادی نیز در این مدت تعطیل هستند.

به گفته او، تمام واحدهای صنفی عرضه اغذیه آماده ، رستوران، تهیه غذا، کافه، قهوه خانه، فست فود، آبمیوه، بستنی و اینگونه موارد نیز باید کسب و کار خود را تعطیل کنند.

وی با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید کرد و افزود: دسته روی و جابجایی هیأت ها نیز ممنوع است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: محدودیت تردد خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی و محدودیت تردد تمام خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان اعمال می شود و همچنین تردد خودروها در مسیرهای گردشگری گنج نامه، تپه عباس آباد، بلوار ارم، دره مرادبیگ نیز ممنوع است.

محمدی با اشاره به تعطیلی روز بازارها، پاساژها، تالارها، شهربازی و باغ وحش ها، پارک ها و تفرجگاه ها، نمایشگاه های عمومی و تخصصی، تصریح کرد: هیچگونه مجوز تردد ضروری در این ایام صادر نمی شود. 

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha