یزد - ایرنا- امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه آزادگان طلایه داران صبر، ایستادگی و مقاومت هستند، گفت: مقاومت و پایمردی آزادگان در دوران دفاع مقدس، باید به عنوان یک فرهنگ غنی در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازگشت آزادگان، این کبوتران سبک بال آسمان ایمان و ایثار پس از سال ها رنج اسارت به میهن اسلامی یکی از شیرین ترین خاطرات مرتبط با دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: آزادگان سرافرار، سند افتخار انقلاب، نمادهای عینی مقاومت و جلوه هایی از ایمان و ایثار هستند.

وی اظهار داشت: آزادگان دلاور با اعتقاد راسخ و روحیه بالا و سرشار از امید ، دوران اسارت را پشت سر گذاشتند و مایه افتخار نظام و انقلاب اسلامی هستند و اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی از ایثار و مقاومت و صبر و پایداری آنان است.

حسینی بابیان اینکه آزادگان در حقیقت ذخایر و گنجینه های به یاد ماندنی انقلاب هستند، افزود: تجلیل از ایثار و فدا کاریهای این عزیزان در واقع تجلیل از ارزش های انقلاب است .

وی تصریح کرد: آزادگان عزیز طی سالها مقاومت در برابر انواع و اقسام آزردگی های جسمی و روحی توسط دژخیمان بعثی در زندان ها و اسارت گاههای عراق، درس مقاومت را به ملت دادند.

شهرستان ابرکوه در دوران دفاع مقدس ۲۸۵ شهید ، ۶۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

***

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه همچنین گفت: آزادگان، درس مقاومت و پایمردی را در برابر سختی‌‎ها رژیم بعثی را به ملت ایران آموختند .

مصطفی کریمی روز دوشنبه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن افزود: اقتدار و عظمت انقلاب حاصل رشادت، ایثار و فداکاری شهدا، آزادگان و ایثارگران است.

وی افزود: اتحاد و اقتدار نیروهای مسلح در همه صحنه‌ها مایه ناامیدی دشمنان شده و آمادگی و اقتدار آنان آرامش و آسایش را برای مردم به ارمغان آورد.

کریمی یادآور شد: انسجام مردم و مسئولان و تدابیر هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب عظمت و موفقیت‌های ایران را در دنیا دو چندان کرده است.

 ۲۶ مرداد یادآور بازگشت آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

شهرستان ابرکوه در دوران دفاع مقدس ۲۷۵ شهید ، ۶۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.