۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85569139
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85569139
آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

شهریار- ایرنا- آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور با حضور فرماندار، ائمه جمعه، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها و روسای ادارات شهرستان شهریار در مجموعه شباهنگ برگزار شد.

به گزارش ایرنا،علی کردی رئیس بنیاد شهید شهرستان شهریار روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار اظهار داشت: افتخار نصیب ما شد که در شهرستان شهریار خادم ١١٠٠خانواده محترم و بزرگوار شهید و ٣٨٠۰جانباز عزیز باشیم که امروز به مناسبت ۲۶مرداد ماه سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی میزبان ١٨١آزاده دلاور و غیور این شهرستان هستیم که این مهم با مشارکت همه جانبه مسئولین شهرستان در رأس آن ائمه جمعه، فرماندار، شوراهای اسلامی و شهرداران و همه ادارات و نهادها برگزار شد.

آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

وی افزود: این مراسم تجلیل بسیار کوچکی از این بزرگواران است تا مدیون خون پاک و مطهر شهدای عزیز و جان فشانی ها و ایثارگری های این بزرگواران نباشیم و همواره از خاطرات غنی و پربار این دلاور مردان برای ساختن نسل شجاع و غیور و با بصیرت بهره مند شویم و این توفیق رو داشته باشیم که کماکان خادم کوچکی برای این بزرگواران و مجاهدان واقعی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشیم.

آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

فرماندار شهرستان شهریار نیز در این مراسم با اشاره به رشادت‌های از یاد نرفتنی آزادگان گفت: جمع کثیری از ما کلمه اسارت را درک نکرده ایم اما آزادگان غیور، غیرتمندانه این کلمه را عمری درک نمودند.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: آزادگان الماس‌های بی‌نظیری هستند که در طول اسارت خود با سختی‌ها و رنج‌هایی که در این مدت کشیده‌ اند تبدیل به الماس‌های ارزشمندی برای این نظام و انقلاب اسلامی شدند که باید قدر این عزیزان را همیشه بدانیم و غیرت مندی‌ها و از خود گذشتگی‌های شما را پاس بداریم و شما فرزندان انقلاب در اوج شکنجه‌، نمازهای ۴۰۰ نفره را برگزار می‌کردید و در آن شرایط سخت به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) می‌پرداختید که این الگویی است برای ما و ارزشی است که هیچگاه از یاد ما نخواهد رفت.

آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

در ادامه این مراسم نیز یکی از آزادگان به بیان خاطراتی از زمان اسارت خود پرداخت و پس از آن مسئولین به رسم اهداء لوح از تعدادی آزاده غیور و سرفراز این شهرستان تجلیل و قدردانی نمودند.

آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ چشمان منتظر ملت شهیدپرور ایران اسلامی، شاهد بازگشت غرورآفرین آزاد مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، در سخت ترین شرایط و زیر سنگین ترین زجر و شکنجه ها، با وجود درد و بیماری جسمی، جانانه مجاهدت و استقامت ورزیدند و توانستند با جلای روح بزرگ خود، در مسیر ایمان، بر درجات تقوا و ورع خود افزوده و صحنه هایی ناب از انسانیت و غیرتمندی و عزت را برای همیشه تاریخ، به نمایش بگذارند.

آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

این غیورمردان ساحت صبر و شکیبایی هیچ‌گاه متعلق به یک مقطع تاریخی نبوده، بلکه همواره همانند روحی سیال در کالبد ادوار و همه ارکان، ساری و جاری اند، پیام و سیره آن ها، فریاد عزت و سربلندی و شکوهمندی برای همیشه ماندگار است و با ترویج فرهنگ مقاومت و خودسازی، تهدیدات متنوع دشمن را خنثی نمودند.

آیین تجلیل از آزادگان شهرستان شهریار برگزار شد

۲۶ مرداد سالروز بازگشت نخستین گروه از آزادگان به میهن اسلامی است؛ آنان که پس از سال ها اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق، قدم بر خاک وطن گذاشتند و به انتظار میلیون ها ایرانی پایان بخشیدند. چند روز بعد یعنی ۲۹ مرداد رهبر معظم انقلاب در دیدار با آزادگان فرمود: یکی از چیزهایی که شما را، دلهایتان را زنده نگه می‌داشت، ‌پر امید نگه می‌داشت، یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می‌شود فهمید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha