تهران- ایرنا- ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران گفت: یکی از مهمترین فاکتورهای کسب مدال در پارالمپیک آمادگی روحی و روانی است و ورزشکار باید با ذهن برنده وارد گود رقابت شود.

«علی پیروج» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام برنامه‌های کادر فنی و مسوولان ورزش ایران برای موفقیت در پارالمپیکم توکیو طراحی شده اظهار داشت: در حال حاظر روزهای آخر تمرین در حال سپری شدن است و ما باید تا چند روز دیگر عازم توکیو شویم.

وی ادامه داد: پرواز ما به سمت کشور ژاپن تنها برای حضور در یک رویداد ورزشی نیست بلکه به دنبال آن هستیم تا بهترین نتیجه ممکن را در این رویداد مهم کسب کنیم. من روز ۳۱ مردادماه عازم سرزمین آفتاب هستم. 

پیروج که در رشته پرتاب نیزه فعالیت دارد این را هم گفت: باید تا روز مسابقه صبر کنیم. نمی‌شود نتایج را پیش بینی کرد اما مهمترین لازمه کسب موفقیت در یک تورنمنت بزرگ آمادگی ذهنی است. باید با ذهن برنده به توکیو برویم تا موفقیت تضمین شود. من نیز مانند دیگر ملی‌پوشان تلاش خواهم کرد تا بتوانم در کشور ژاپن نماینده شایسته ای برای ایران باشم. 

ملی‌پوش دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان ایران افزود: باید تشکر کنم از مسوولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک که بهترین شرایط را برای ما فراهم کردند آنان برنامه ها را به گونه ای طراحی کردند که ما دغدغه در بخش‌های مختلف نداشته باشیم. وزارت ورزش و کمیته با واکسینه کردن ورزشکاران استرس را از پارالمپین‌ها دور کردند. 

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از روز دوم شهریورماه در توکیو آغاز و تا چهاردهم آن ماه ادامه دارد. کاروان ایران با ۶۲ ورزشکار در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.