مراغه- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اینکه بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان به مبتلایان کووید ۱۹ اختصاص دارد، گفت:۱۳۰ تخت از ۱۶۸ تخت این مرکز درمانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و همه این تخت‌ها اکنون پر شده است.

اصغر تنومند روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل ظرفیت تخت‌های این بیمارستان طی روز جاری، ۲۰ تخت دیگر به صورت اضطراری برای مبتلایان به کووید ۱۹ در این مرکز درمانی ایجاد و نیروی انسانی مورد نیاز نیز از طریق بیمارستان‌های سینا و بهشتی تامین شد. 

وی به ظرفیت سایر مراکز درمانی شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تداوم این روند تنها می‌توان ۴۰ تخت نیز در مراکز درمانی بهشتی و سینای این شهرستان برای مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص داد. 

وی اضافه کرد: اکنون روزانه به طور متوسط بیش از  ۲۰ نفر بستری و ۱۵۰ بیمار سرپایی کرونا در سطح شهرستان شناسایی می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا در این شهرستان بیان کرد: اگر تعداد بستری‌های کرونا به همین منوال افزایشی باشد، وضعیت کرونا در مراغه طی روزهای آینده از قرمز به سیاه تغییر خواهد کرد. 

«تنومند» ضرورت استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تجمع بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط کرونا در سطح شهرستان را وخیم‌تر کند. 

وی ادامه داد: کادر درمانی به شدت خسته و تحت فشار هستند و مردم این شهرستان باید از طریق رعایت شیوه‌های بهداشتی، از افزایش حجم کاری آنان جلوگیری کنند. 

به گزارش ایرنا این روزها عزاداری در شهر حسینی مراغه به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و بیشتر عزاداران بدون ماسک و چسبیده به هم به سوگواری می‌پردازند. 

این در حالی است که طبق دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر امسال قرار بود که اگر هیئت‌ها، حسینیه‌ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان به اجرای این دستورالعمل بی‌توجه باشند، سازمان تبلیغات اسلامی در مرحله اول تذکر کتبی، در صورت تکرار، ممنوعیت و قطع ارایه خدمات و در مرحله سوم مجوزها را به مدت ۶ ماه لغو و رسیدگی به موضوع را به مراجع قضایی ارجاع دهد.