تذکرهای تبلیغات اسلامی به هیئت‌های عزاداری مراغه به ۱۹۲ مورد رسید

مراغه- ایرنا- رئیس اداره تیلیغات اسلامی مراغه با اشاره به اینکه عزاداری در محرم و صفر امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا باید طبق دستورالعمل و ضوابط ابلاغی اجرا شود، گفت: بر این اساس ۱۸۰ تذکر شفاهی و ۱۲ تذکر کتبی به هیئت‌ها، حسینیه‌ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام علی امیری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر اینها یک نامه نیز به دادستان به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، راه‌بندان و همچنین شکایت‌های مردمی تحویل شده است.

وی اضافه کرد: با وجود تذکرها و برگزاری جلسه‌های توجیهی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هئیت‌های حسینی این شهرستان به صورت کامل رعایت نمی‌شود و طی روزهای آینده طبق دستورالعمل با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی استفاده از ماسک، ضدعفونی‌کننده‌ها و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی در برگزاری آیین‌های سوگواری حسینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دعوت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و مردم نیز در کنار مسئولان نسبت به آن نباید بی‌تفاوت باشند.

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ۲ جلسه عمومی و بیش از ۴۰ جلسه توجیهی برای اجرا و بکارگیری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آستانه ایام محرم توسط تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

وی ابراز امید کرد در سایه رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در وضعیت فعلی حاد کرونا، زمینه ابتلای بیشتر شهروندان به کووید ۱۹ فراهم نشود و بهانه دست دشمنان اسلام و انقلاب نیافتد.

به گزارش ایرنا این روزها عزاداری در شهر حسینی مراغه به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و بیشتر عزاداران بدون ماسک و چسبیده به هم به سوگواری می‌پردازند.

بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان به عنوان مرکز درمانی مبتلایان به کووید ۱۹ دارای ۱۶۸ تخت بوده که ۱۳۰ تخت آن به بیماران کرونایی اختصاص دارد و همه این تخت‌ها اکنون پر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha