مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود عادی‌انگاری فعلی مردم این شهرستان نسبت به شیوع کرونا را بی‌سابقه خواند و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته و شمار جانباختگان نیز چندین برابر شده است.

امین امینیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از وضعیت فعلی کرونا در شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود: در صورت تداوم این وضعیت، بحران بسیار سخت و اتفاق‌های غیرقابل تحمل در شهرستان رقم خواهد خورد.

وی ضمن تاکید بر تسریع در روند واکسیناسیون همگانی برای نجات مردم به عنوان اصلی‌ترین راه پیشگیری، خاطرنشان کرد: این ویروس همچنان ابعاد ناشناخته و پنهانی دارد که در صورت بروز، شاید واکسیناسیون نیز پاسخگوی آن نباشد لذا در کنار واکسیناسیون نباید توجه به پروتکل‌ها مورد غفلت قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر نوع سهل‌انگاری و اصرار بر تمکین نکردن به پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، جنایت علیه اقلیتی به شمار می‌رود که ماه‌هاست با صبر و شکیبایی مراقب جان خود و خانواده‌هایشان هستند.

فرماندار هشترود در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین مصوبه‌های ستاد ملی کرونا اشاره و تاکید کرد: تردد خودروها با پلاک‌های غیراستانی در هشترود ممنوع است و در صورت تردد به ازای هر ۲۴ ساعت ۲ میلیون جریمه، و در صورت تکرار خودرو توقیف خواهد شد.

امینیان با بیان اینکه تردد خودرو بین شهرهای استان ممنوعیتی ندارد، اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی باید با یک‌سوم ظرفیت فعالیت کند و کلیه مراکز آموزشی و آموزشگاهای دولتی و غیردولتی تحت هر عنوانی تعطیل است.

وی بیان کرد: تمامی ادارات به استثنای دستگاه‌های ضروری و خدمات‌رسان مانند اداره برق و راهداری تا خود روز یکشنبه، ۳۰ مرداد تعطیل است و کارکنان این دستگاه‌ها نیز با یک‌سوم نیرو و به صورت شیفتی به خدمات خود ادامه خواهند داد.

فرماندار هشترود افزود: کلیه مشاغل و گروه‌های صنفی به غیر از سطح یک باید تعطیل شود و در صورت تخطی مغازه پلمب خواهد شد.

به گفته «امینیان» برگزاری عزاداری‌ در فضای بسته و دسته‌روی و جابجائی هیئت‌ها نیز ممنوع است و مسئولان هر هیئت باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی برای خوردن یا آشامیدن در محل عزاداری که موجب تجمع شود، ممنوع است و نذورات باید به صورت بسته‌بندی خشک برای استفاده در منازل افراد توزیع شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای هشترود اضافه کرد: کلیه اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز تعطیل است و انجام تمامی فعالیت‌های مربوطه در این مکان‌ها در تعطیلی‌های جاری ممنوع است و شرایط فعالیت پس از آن نیز طبق مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امینیان بیان کرد: مراکز واکسیناسیون به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد زیرا هر نوع توقف در روند واکسیناسیون در شرایط فعلی پیک پنجم بیماری قابل قبول نیست.

به گفته وی اجرای محدودیت تردد شبانه از ساعت  ۲۴ الزامی است و به تبع آن فعالیت تمامی هیئت‌های عزاداری باید در این ساعت خاتمه یابد.

فرماندار هشترود همچنین از  همه مردم شهرستان به ویژه اصناف و کسبه خواست تا در این روزهای محدودیت کرونایی که بخشی از آن نیز مصادف با تعطیلی‌های تاسوعا و عاشورای حسینی است، همانند گذشته صبور باشند و با عمل به مصوبه‌ها، ستاد کرونا را در بهبود وضعیت نگران‌کننده کرونا همراهی کنند.