۳۰ درصد مردم هشترود شیوه نامه های بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود وی با اشاره به افزایش موارد ابتلای مربوط به سویه دلتای ویروس کرونا و شیوع گسترده این ویروس در این شهرستان، گفت:  افزود: در حال حاضر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهرستان ۳۰ درصد است.


 امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان گفت: سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر و تغییر وضعیت شهرستان از نظر همه گیری کرونا نشان می دهد که عوامل متعددی از جمله عادی انگاری و رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی نقش مهم و اساسی در وضعیت بحرانی دارد.

وی تاکید کرد: باید به شکل مناسبی نگرانی از روزهای آینده به مردم انتقال داده شود و با همراهی مردم و مراقبت همگانی آمار بستری‌های کرونا را کاهش دهیم تا تلفات جانی ناشی از این ویروس کاهش یابد.


امینیان با تاکید بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای برگزاری آئین‌های عزاداری ماه محرم گفت: با مدیریت این مراسم در سال گذشته، مراسم ماه محرم در فضاهای باز بدون مشکل خاصی برگزار شد و امیدواریم امسال هم با همراهی مردم و هیأت‌های مذهبی، شاهد مشکل خاصی نباشیم.


وی خاطرنشان کرد: فضای کنونی ناشی از بیماری کرونا فرصت مناسبی برای بیشتر فکر کردن به محرومان و آسیب دیدگان کرونا می باشد تا مردم در این ایام نذر و نیاز و کمک های خود را به سمت این مسایل سوق دهند.
امینیان گفت: خوشبختانه از نظر تامین واکسن مورد نیاز جهت واکسیناسیون مشکلی نداریم و در خصوص تزریق واکسن نیز جزو شهرستانهای برتر استان برتر هستیم.

وی با بیان این‌که آماده‌ افزایش تزریق واکسن هستیم، افزود: از مردم به صورت جدی تقاضا داریم به مدت دو ماه شیوه‌نامه‌ها را به طور کامل رعایت کنند تا بتوانیم روند واکسیناسیون را تسریع کنیم و همه شهروندان بالای ۱۸ سال واکسینه شوند.

فرماندار هشترود با تاکید بر جریمه خودروهای غیربومی اظهار کرد: در مراکزی که تجمع زیاد است باید نظارت ها زیاد باشد تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.
 

وی تعداد مبتلایان جدید کرونا در شهرستان هشترود در یک هفته گذشته را ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۸ نفر مرد و ۴۲ نفر زن هستند.

وی تعداد کل مبتلایان شهرستان را ۲ هزار و ۹۶۱ نفر قطعی و تعداد فوتی های  یک هفته گذشته را یک نفر اعلام کردو گفت: تعداد کل فوتی ها تاکنون ۷۵ نفر است. 

امینیان با اشاره به اینکه تعداد بستری های فعلی ۱۱ نفر و  وضعیت شهرستان قرمز است، مراکز پرخطر شهرستان را مراکز ۳ گانه شهری، روستاهای ذوالبین، آغچه کندی و خواجه غوراعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha