تبریز-ایرنا- فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه شهدای مدافع حرم قدم در راه نهضت عاشورا گذاشتند، گفت: این شهدای والامقام مسیر و راه امام حسین (ع) را پیمودند.

سردار عابدین خرم روز پنجشنبه در مراسم اربعین شهادت «رضا صفدری» در شهر ترکمانچای میانه، شهادت امام حسین(ع) را عامل اصلی ماندگاری دین پیامبر دانست و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را اولین شهید مدافع حرم معرفی و اضافه کرد: این شهدای مدافع حرم میراث‌دار هجرت امام حسین(ع) و راه و رسم شهادت ایشان شده و با تقدیم عزیزترین و بهترین داشته‌های خود مایه عزت و افتخار کشور و برافراشتگی پرچم شهادت شدند.

وی به ماندگاری نهضت اباعبدالله الحسین(ع) به برکت خون شهدا در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: امروز امن‌ترین بیرق، بیرق امام حسین علیه السلام است و ملت ایران، بزرگ پرچمداران این بیرق در جهان هستند.

سردار خرم با بیان اینکه مردم «ترکمانچای» در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده و در عصر کنونی هم با تقدیم پنج ستاره درخشان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) وفاداری خود را به نظام و انقلاب اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: این پنج شهید مایه افتخاری و سربلندی اهالی ترکمانچای است.

وی هجرت، جهاد و شهادت را بالاترین درجه از ایمان به مصداق آیات قرآن دانست و گفت: این شهدای مدافع حرم با هجرت، جهاد و نهایتا" با شهادت خود در دیار غربت در کنار بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب(س) راه و رسم مولای خود اباعبدالله الحسین و حضرت ابوالفضل العباس را زنده نگه داشتند.

سردار خرم با بیان اینکه حفظ مکتب ناب اسلام، مجاهدت و خون دادن می‌خواهد و سر دادن شعار حسین حسین، شعور حسینی و شهادت در راه ایشان را می‌طلبد، سرّ و راز پیروزی شهدا را اقتدای آنان به مولای خود دانست و افزود: راه حسین(ع) برای همیشه تاریخ، جاوید و پیروز است و امروز هر انسان آزاده‌ای در هر کجای جهان بخواهد در برابر طاغوت و دژخیمان بایستد باید به امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت اقتدا کند.