کاشان - ایرنا - مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغ تخمگذار و مادر اصفهان گفت: سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی روحیه جهادی، صلابت، جدیت و نگاه تخصصی به مسایل و مشکلات این حوزه دارد.

خسرو منصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصص در حوزه کشاورزی و احاطه مطلوب بر مسایل این بخش به واسطه حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و ریاست این کمیسیون از ویژگی‌های ساداتی‌نژاد محسوب می‌‍‌شود.

وی با تاکید بر آشنایی و تسلط وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بر مشکلات این حوزه با توجه به روحیه جدی و پرصلابت در مدیریت مسایل و مشکلات موجود تصریح کرد: ساداتی‌نژاد با توجه به تعهد و مسوولیت‌پذیری، یکی از تاثیرگذارترین افراد کابینه دولت سیزدهم خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغ تخمگذار و مادر استان اصفهان، جدیت و مدیریت ساداتی‌نژاد در رفع مشکلات را ناشی از ریاست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی دانست و اضافه کرد: بخشی از این روحیه جهادی و پرتلاش و کارآمد نیز مرهون جوانی و انرژی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به تجربه‌های ارزشمند ساداتی‌نژاد در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: حضور وزیر پیشنهادی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مقدمه و پیشینه کارآمدی برای رفع مسایل موجود صنعت کشاورزی و فتح‌بابی برای گام‌های بعدی در این وزارتخانه بوده است.

منصوری، تحصیلات دانشگاهی سادتی‌نژاد را یادآور شد و گفت: داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با کشاورزی یکی دیگر از محاسن موثر و سرنوشت‌ساز وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای این جایگاه تخصصی، حساس و مرتبط او با سفره، معیشت مردم و اقتصاد بخش کشاورزی است.

ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شده است.

وی متولد اول تیر ۱۳۵۱ در کاشان، دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو است، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرده و از سال ۱۳۹۵ و در دوره‌های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده دارد.

معاونت امور مجلس وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون ادارای و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی ساداتی‌نژاد محسوب می‌شود.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مردادماه با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.