وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از نظر علمی و اجرایی فردی توانمند است

مهاباد- ایرنا- نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:  سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از نظر علمی و اجرایی فردی توانمند است و بدون شک قادر خواهد بود این وزارتخانه را متحول سازد.

جلال محمودزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سوابق و تجربه کاری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در این حوزه کاملا مرتبط بوده و با توجه به اینکه از تمام ظرفیت ها و کاستی‌های این بخش بخوبی آگاه است و می تواند نقش مهمی در حل مشکلات این حوزه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ساداتی نژاد همچنین طی مدتی که در کمیسیون کشاورزی مجلس فعالیت داشتند، چالش ها و خلاهای قانونی بخش کشاورزی را بخوبی می شناسد و قادر خواهد بود برخی از این مشکلات قانونی را که نمایندگان مجلس قادر نیستند به عنوان طرح در مجلس بیان کنند را در هیات دولت بصورت لایحه به مجلس آورده و مطرح سازند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساداتی نژاد به دلیل تعامل بسیار مناسبی که با مجلس و نمایندگان دارد قادر خواهد بود با رایزنی و قدرت چانه زنی که دارد در زمینه تصویب اعتبارات و قوانین این بخش نیز بسیار تاثیرگذار باشد که این امر بدون شک به نفع حوزه جهاد کشاورزی خواهد بود.

محمودزاده تاکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در زمان حضور ایشان در کمیسیون کشاورزی مجلس به تصویب رسید تغییر اعضای شورای قیمت گذاری و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم بود که برای حمایت از کشاورزان و افزایش تولید داخلی گندم صورت گرفت و باعث شد میزان خرید این محصول در کشور بیش از ۲ میلیون تن افزایش یابد.  

وی با تاکید بر آشنایی و تسلط وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بر مشکلات این حوزه، اظهار داشت: ساداتی‌نژاد همچنین با بدنه این وزارتخانه و نیروهای آن آشنایی کامل داشته و نقاط قوت و ضعف آن را بخوبی می شناسد که این امر نیز می تواند مسایل و مشکلات موجود در بخش کشاورزی را سریعتر برطرف سازد.

ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شده است.

وی متولد اول تیر ۱۳۵۱ در کاشان،  دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو است،  فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرده و از سال ۱۳۹۵ و در دوره‌های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده دارد.

معاونت امور مجلس وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون ادارای و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی ساداتی‌نژاد محسوب می‌شود.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مردادماه با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha