سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: از زمان آغاز واکسناسیون فرهنگیان و در بازه زمانی (هفتم تا ۲۵ مرداد) ۸۵ درصد از فرهنگیان استان مرحله اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

افشین خوشگوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون فرهنگیان استان همزمان با سراسر کشور بصورت نمادین از هفتم و بصورت رسمی از نهم مرداد آغاز شد و تا ۲۵ مرداد در ۱۷ مرکز تزریق واکسن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد نیروهای رسمی، پیمانی و حق التدریس استان ۲۵ هزار نفر است، گفت: در این بازه زمانی ۱۹ هزار و ۱۰۷ نفر از فرهنگیان استان در مراکز آموزش و پرورش استان مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: این تعداد فرهنگی واکسینه شده ۸۵ درصد فرهنگیان استان را شامل می شود و پیش بینی ما این است که حدود ۱۰ درصد دیگر از نیروهای ما قبل از شروع واکسیناسیون فرهنگیان و در رنج سنی خود و یا اینکه بدلیل بیماری های زمینه ای در مراکزدانشگاه علوم پزشکی واکیسنه شده اند.

وی یادآور شد: در مرکز استان ۲ پایگاه ویژه آموزش و پرورش نواحی یک و ۲ سنندج راه‌اندازی و فرهنگیان هر ناحیه بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از طریق نواحی و به صورت آموزشگاهی در این مراکز حضور پیدا کرده و مرحله اول واکسن خود را دریافت کردند.

خوشگوار با بیان اینکه براساس زمان‌بندی اعلام شده مرحله دوم واکسناسیون فرهنگیان از پنجم شهریور آغاز خواهد شد، گفت: برای مرحله دوم نیز با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ خواهد شد و واکسناسیون  یا در مراکز آموزش و پرورش یا مراکز دانشگاه انجام می شود.

فرهنگیان جامانده با ارائه معرفی نامه و کارت پرسنلی به پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون عمومی مراکز بهداشت شهرستان ها و مناطق مراجعه کرده و نسبت به تزریق مرحله اول واکسن اقدام کنند.

مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان کردستانی از هفتم تا ۲۵ مرداد جاری انجام شد.