تهران- ایرنا- نماینده مردم ایلام درموافقت با وزیر پیشنهادی تعاون گفت: عبدالملکی توانست با نیم درصد اعتبارات کشور، ۳۰ درصد اشتغال ایجاد کند و در طول ۴ سال بیش از ۶۹۳ هزار شغل ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی اکبر بسطامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب در آغاز مجلس یازدهم و در اجلاسیه دوم فرمودند این مجلس باید ۳ کار مهم یعنی توجه به اشتغال، معیشت و اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار دهد؛ امروزه ۴ معضل از ۸ معضل بزرگ کشور در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بزرگترین آن معضل آن بیکاری، صندوق‌های بازنشستگی و اقشار آسیب‌پذیر هستند، در وزارت تعاون تجمع یافته‌اند و برای رفع این مشکلات نیاز به نیروی جوان انقلابی داریم که مصداق بارز آن عبدالملکی است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی افزود: این جوان انقلابی برگرفته از مکتب امامین انقلاب، با عملکرد بسیار مثبت در حوزه اشتغال، کارآفرینی و صندوق‌های بازنشستگی است و هر جایی که مسئولیت داشته توأم با توفیق بوده است.

وی گفت: عبدالملکی به دلیل بهره‌مندی از تحصیلات آکادمیک در حوزه اقتصاد، مدیریت و تجارب ارزنده زبانزد خاص و عام در داخل کشور و کشورهای همسایه است و از الگوی مدیریت وی در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود؛ امروز با تدبیر رییس جمهور و شناختی که از این جوان انقلابی دارم، ایشان را تأیید می‌کنم تا بتواند به معضلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پایان دهد.

بسطامی اظهار داشت: عبدالملکی در دوران خدمت در کمیته امداد الگویی را به جهان ارائه کرد و سازمان کار بین‌الملل توفیقات ایشان را به همه ارائه کرد تا از این الگو استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عبدالملکی توانست با نیم درصد اعتبارات کشور، ۳۰ درصد اشتغال را ایجاد کند، در طول ۴ سال بیش از ۶۹۳ هزار شغل ایجاد کرد و ید طولایی در صندوق‌های بازنشستگی و اقتصادی، امور اجتماعی و خدمتگزاری به محرومان دارد و جای جای کشور با قدوم عبدالملکی آشنا است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی جوانی است که پرورش یافته مکتب امام است و در اشتغال موفق بوده به همین دلیل رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار به ایشان به عنوان عضو هیأت امنای کمیته امداد اعتماد کردند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: شب و روز عبدالملکی در کنار مردم و محرومان سپری شد و اشراف کاملی به وزارتخانه کار داشته و تجربیات گرانسنگ او در عرصه‌های مختلف می‌تواند مشکلات وزارتخانه را حل کند.