تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه معیار هویت و موجودیت آن جامعه است، گفت:محمد مهدی اسماعیلی به مشارکت پذیری در امر فرهنگ اعتقاد دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید رضا تقوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ به دو بخش کلاسیک و عمومی تقسیم می‌شود، گفت: آقای اسماعیلی برای مدیریت عمومی معرفی شده اند و عرصه مدیریت وی در این حوزه تعریف شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حوزه فرهنگی به وسعت کل جامعه از جمله مطبوعات، رسانه‌ها، عرصه کتاب، صنعت چاپ، هنر منابع تصویری، هنرهای تجسمی و علی الخصوص سینما است و با همه این حوزه ها ارتباط دارد.

نماینده تهران با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه معیار هویت و موجودیت آن جامعه است، گفت: فرهنگ تمدن ساز است. رسالت فرهنگ این است که در رفتار افراد تحول و تعقل ایجاد می‌کند. اسماعیلی به مشارکت پذیری در امر فرهنگ اعتقاد دارد.

نماینده مردم تهران گفت: فرهنگ مقوله‌ای عام است که در تعامل انسان‌ها باید به نتیجه برسد لذا نیاز به جلب مشارکت مردم دارد.

وی با بیان اینکه توسعه اصلاح و تربیت بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: گرایش ذهنی و درونی مدیر فرهنگی باید ذاتی باشد در غیر این صورت نمی‌تواند با اصحاب فرهنگ و هنر ارتباط مناسب برقرار کند و اسماعیلی گرایش درونی برای ارتباط فرهنگی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایمان و دینداری در جامعه اسلامی زمینه و بستر بسیار مناسبی برای توسعه فرهنگی بوده در این مسیر فرهنگ نظام اسلامی و ارزش‌های دینی نقش ارزشمندی ایفا می‌کند و اساساً فرهنگ جامعه اسلامی در بستر آموزش‌های دینی صورت می‌گیرد از این رو مدیر فرهنگی باید دیندار باشد و فرهنگ را با ارزش‌های دینی تکمیل کند.