ارومیه- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: چهار طرح ورزشی در هفته دولت امسال شامل سالن و زمین چمن مصنوعی در این استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

کیومرث پورایراندوست روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در شهرهای شوط، پیرانشهر، چالدران و مهاباد در استان آذربایجان غربی افتتاح شدند.

وی گفت: سالن صوفی شوط با مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، سالن ورزشی بخش خصوصی محمد اوراز شهر لاجان پیرانشهر با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و سالن ورزشی بخش خصوصی مرحوم سیاوش بهاردوست روستای اگریقاش مهاباد با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان افتتاح شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین طرح زمین چمن مصنوعی روستای عرب دیزج با مساحت یک هزار و ۱۲۵ مترمربع و با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره ورزش و جوانان و بنیاد علوی نیز در هفته دولت افتتاح شد.

پورایراندوست افزود: دو سالن مجزای خانه انجمن‌های ورزشی ارومیه به مساحت ۲۲۰ و ۱۲۰  مترمربع،  سالن ورزشی مرگنلر،  سالن ورزشی آکادمی تخصصی والیبال ارومیه و زمین چمن مصنوعی بدولی چالدران نیز در حال تکمیل است و بزودی با پایان عملیات اجرایی آن‌ها، افتتاح خواهدشد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت همچنین چند برنامه محدود ورزش همگانی، غبارروبی و گلباران مزار شهداء با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و براساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا در استان برگزار شد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های پیش‌رو در ورزش کشور است و سرانه ورزش استان با افتتاح اماکن ورزشی به سطح قابل قبولی رسیده است.