کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونا در سطح استان به وضعیت نگران‌کننده هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و رکورد زده است، گفت: در صورتی که این شرایط تداوم داشته باشد خسارت‌های جبران ناپذیری متحمل خواهیم شد.

به گزارش ایرنا «هوشنگ بازوند» عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از پزشکان استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامع مطلوب نیست که این موضوع منجر به تشدید شیوع کرونا شده است.

وی افزود: امروز شرایط واقعا سختی داریم و مردم باید این شرایط را درک کرده و بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار کرمانشاه به مرگ ۷۰۹ نفر از هم وطنان در روز گذشته به واسطه ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: هر یک از هم وطنان که به واسطه کرونا جان خود را از دست می‌دهند به معنی داغدار شدن یک خانواده و از بین رفتن سرمایه های اصلی کشور است.

بازوند ضمن تاکید مجدد بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مردم نباید به بهانه واکسیناسیون زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش کنند؛ زیرا واکسن تنها میزان مرگ و میر را کاهش می دهد اما همچنان احتمال ابتلا وجود دارد. 

وی بر عزم همگانی برای مقابله با این بیماری تاکید کرد و از رسانه ها خواست که بیش از گذشته موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی را به مردم گوشزد کنند.

پزشکان خط مقدم مبارزه علیه کرونا هستند

استاندار کرمانشاه در ادامه پزشکان را خط مقدم مبارزه با کرونا دانست و گفت پزشکان همواره در برهه های مختلف تاریخی همچون دوران جنگ تحمیلی، مبارزه با کرونا و بلایای طبیعی در خط مقدم حفاظت از سلامت مردم قرار داشتند.

بازوند با تاکید بر این که فداکاری پزشکان برای مقابله با کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد، افزود: با تلاش شبانه روزی کادر درمان در کرمانشاه با وجود آمار بالای بستری ها میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از میانگین کشوری کمتر است. 

وی افزود: پزشکان امروز با فداکاری بسیار ایران را همچون فرزند خود در آغوش گرفته و تمام تلاش خود را برای سلامت آن بکار می گیرند.

هم اکنون ۱۳۹۶ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و ۳۳ بیمار اینتوبه می باشند.