سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله سپاه و بسیج محلات، مانند گذشته و با جدیت بیشتر برای تشویق شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از اعضای ستاد فرماندهی سپاه بیت المقدس استان به مناسبت روز کارمند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: نابودی ویروس کرونا نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و جدیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی از خدمات و ایثارگری های کادر درمان استان قدردانی کرد و افزود: پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان های ما با شهامت بسیار جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای نجات جان بیماران تلاش می کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن تقدیر از تلاش های سپاه در اجرای طرح شهید سلیمانی تقدیر کرد و با اشاره به نامساعد بودن شرایط کرونایی کشور و استان، خواستار ادامه همکاری سپاه و بسیج محلات برای تشویق و ترغیب شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک شد.

زارعی خواستار الگو گرفتن از شهیدان رجایی و باهنر در زمینه خدمت به مردم شد و گفت: باید در خدمت رسانی به مردم ثابت قدم و ادامه دهنده راه این شهیدان والامقام باشیم.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه سوم شهریور، ۴۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند و ۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

در حال حاضر ۸۳۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۷۹ نفر آنها وخیم بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان، یک هزار و ۴۶۸ قربانی داشته است.