گرگان - ایرنا - افتتاح متمرکز ۲ هزار و ۸۶ طرح و پروژه هفته دولت، راه‌اندازی بزرگترین داروخانه شمال کشور در گرگان، وقوع توفان و سیل تابستانه، کاهشی شدن روند ابتلا به کرونا و تقدیم هشتمین شهید سلامت از جمله مهمترین رخدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

همزمان با هفته دولت ۲ هزار و ۸۶ طرح و پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و زیربنایی گلستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار گلستان گفت: برای این تعداد طرح ۳۱ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات ملی، استانی، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی هزینه شد.

هادی حق‌شناس اظهار داشت:  افتتاح طرح‌های اقتصادی این هفته در مجموع زمینه و فرصت اشتغال برای پنج هزار و ۶۹۴ نفر را فراهم می‌کند.

حق شناس اضافه کرد: سهم بخش عمرانی و زیرساختی در این هفته هزار و ۵۴ طرح و پروژه با ۱۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده و سهم بخش‌های اقتصادی و اشتغال‌زا با هزار ۲۹۲ طرح و پروژه دیگر با ۱۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده است.

**

دومین مرحله اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی بوچیای جوانان برای حضور در مسابقات پاراآسیایی بحرین با حضور فاطمه خیرخواه اتراچالی و هلیا حاج‌آبادی ۲ ورزشکار بانوی گلستانی آغاز می‌شود.

**

فرمانده نیروی انتظامی گلستان با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان با اشاره به افزایش ضریب امنیت در استان گفت: افزایش ضریب و احساس امنیت بدون شک نتیجه تلاش همه جانبه تمامی همکاران و پرسنل انتظامی در بخش‌های مختلف و پلیس‌های تخصصی است.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهارداشت: اگر مردم نیروی انتظامی را بهتر و بیشتر بشناسند، بدون شک اهمیت خدمت این نهاد اجتماعی - نظامی چند برابر خواهد شد.

**

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: پرسنل بهداشتی و درمانی این نهاد هم اکنون در ۱۷ بیمارستان و مرکز درمانی استان و مراکز واکسیناسیون در کنار کادر درمان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

سردار علی‌جمعه ملک‌شاهکویی اظهار داشت: سپاه نینوا استان در چهار شهرستان، هر کدام یک مرکز واکسیناسیون دایر کرده که در این مراکز ۵۰۰ نفر از پرسنل کادر و بسیجیان همکاری و مشارکت دارند.

**

مدیرکل انتقال خون گلستان از کاهش ۲۵ درصدی اهدای خون توسط مردم این استان در تعطیلات عاشورایی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت شهروندان گلستانی ۵۲۲ واحد خون اهدا کردند که همچنان نیازمند اهدای آن هستیم.

صادق بنی‌عقیل اظهار داشت: از مجموع اهدا کنندگان خون گلستان از روز سه شنبه ۲۶ مرداد تا ظهر جمعه ۲۹ مرداد ماه  هفت درصد زن و مابقی مرد بودند .

**

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) فرماندهی انتظامی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون حدود سه هزار خودرو که بدون توجه به محدودیت و ممنوعیت‌های اعلام شده در شهرهای با وضعیت قرمز شیوع کرونا تردد کرده بودند در مجموع سه هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

**

همزمان با روز پزشک، فاطمه السادات میردیلمی پرستار مرکز آموزشی درمانی پنج آذر گرگان به عنوان هشتیمن شهید سلامت استان در راه خدمت به مردم و دفاع از سلامتی عمومی جان خود را تقدیم کرد.

**

همزمان با هفته دولت، مرکز فرهنگی و تبلیغی ادیان و مذاهب اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با حضور فرهیختگان و نخبگان سنی و شیعه این استان افتتاح شد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: هدف از راه اندازی این مرکز، پاسخگویی به نیازها و مطالبه های موجود پیروان ادیان و مذاهب اسلامی و رسیدن به نگاه متعالی تقریبی است.

**

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حجم آب موجود پشت ۱۴ سد این استان به خاطر خشکسالی و کم بارشی ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب معادل ۱۷ درصد کل ظرفیت مخازن است که روند کاهشی دارد.

سیدمحسن حسینی مجموع کل ظرفیت سدهای استان را  ۲۴۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۳۱ مرداد ماه ، حجم آب موجود در پشت سدهای استان ۹۱ میلیون مترمکعب معادل ۳۱ درصد از کل ظرفیت مخازن بود.

**

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: بزرگترین داروخانه شمال کشور در قالب فعالیت‌های این جمعیت در مساحت ۴۵۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

فرهاد میقانی گفت : در کنار این داروخانه، انبار دارویی به متراژ ۲۵۰ مترمربع به عنوان ذخیره‌گاه دارویی گلستان در مواقع بحرانی و حساس احداث شده است.

وی گفت: برای ساخت این داروخانه و انبار دارویی در مجموع ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

**

مدیرکل درمان تامین اجتماعی گلستان گفت که عملیات ساخت بزرگترین اورژانس کشور در زمینی به مساحت هشت هزار و ۲۵۰ متر مربع با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به زودی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) گنبدکاووس آغاز می‌شود.

احمد نصرتی اظهار داشت: بودجه این پروژه مصوب شده و با همکاری رییس بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) گنبد و مسوولان استانی عملیات ساخت آن در مدت ۲ سال پایان می‌یابد.

**

غلام آق هنرمند و پیشکسوت رشته زیورآلات سنتی ترکمن اهل گنبدکاووس در شرق استان گلستان و دارنده دکتری افتخاری این رشته به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند فقید مرداد امسال موفق به دریافت نشان ملی همای زرین در رشته زیورآلات سنتی ترکمن در نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران شده بود.

**

مدیرکل هواشناسی گلستان از وزش باد شدید (طوفان) همراه با گرد و خاک با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت در برخی نواحی شرق این استان از جمله مینودشت خبر داد و گفت بر اثر این رخداد طبیعی، شعاع دید افقی در برخی شهرهای منطقه به کمتر از ۱۰‌ متر رسید.

همچنین براثر بارش شدید و رگباری باران دیروز جمعه در برخی نواحی شرق گلستان، خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، دامداری‌ها، مزارع کشاورزی، معابر شهری و روستایی و نیز راه‌های ارتباطی روستایی ۲ شهرستان کلاله و مراوه تپه رامیان و آزادشهر  وارد شد.