بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: شیب تند آمار مبتلایان به کرونا این استان را هم اکنون در وضعیت بحرانی قرار داده و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با این ویروس وارد عمل شوند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، احمد برادران روز یکشنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان اظهار داشت: سمن ها علاوه بر ماموریت های خود می توانند در حوزه اطلاع رسانی به مردم برای مقابله با کرونا نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا مسئله اصلی امروز کشور است، افزود: دولت هر چه در توان دارد برای مقابله با این ویروس به کار گرفته است ولی در بخش اطلاع رسانی به مردم نیازمند کمک سازمان های مردم نهاد برای آموزش جهت پیشگیری از کرونا است.

برادران نهادینه شدن آموزش ها برای مقابله با کرونا را مهم دانست و عنوان کرد: آموزش در این حوزه می تواند باری را از دوش دولت بردارد تا از پیشرفت این اپیدمی جلوگیری شود.

وی گفت: مشارکت مردم از مصادیق سرمایه های اجتماعی است و هر جا که مردم همراه و شریک دولت ها بوده اند به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

 در پایان این جلسه از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر استان نیز تجلیل شد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۵۶ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.