تمامی اجزای حاکمیتی خراسان شمالی برای مقابله با کرونا بسیج شوند

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: به علت وضعیت بحرانی کرونا در استان تمامی اجزای حاکمیتی برای مقابله با این بیماری بسیج شوند و امکانات خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد برادران روز سه شنبه در نشست اضطراری مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: اگرچه دانشگاه علوم پزشکی استان، مسوول اصلی مقابله با بیماری کووید۱۹ است ولی با توجه به وضعیت بحرانی کرونا هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی به شکلی جدی پای کار باشند.

وی افزود: در حقیقت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا به شکلی صریح به محدودیت و چگونگی فعالیت واحدهای صنفی و مشاغل گوناگون با توجه به رنگبندی هر شهرستان پرداخته است بنابراین نباید شاهد کم کاری مدیران در برخورد با واحدهای متخلف باشیم.

برادران با بیان اینکه سلامتی مردم اولویت نخست دستگاه های اجرایی است، تصریح کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که این آمار با توجه به جمعیت استان بسیار نگران کننده است.

وی گفت: گرچه روزانه به طور میانگین پنج هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق می شود و این امر تعداد فوتی ها در استان را کاهش داده است ولی همچنان میزان بستری های بیماران کرونایی بسیار بالا است.

آژیر خطر در استان باید به صدا در آید

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: با وجود اینکه رسانه های استان از مدت ها قبل مردم را نسبت به این بیماری و راهکارهای مقابله با آن آگاه می کنند ولی  هنوز آن حساسیت لازم در استان برای مقابله با کرونا ایجاد نشده است به گونه ای که باید آژیر خطر به صدا در آید تا مردم آگاه شوند استان در وضعیت مساعدی نیست.

وی افزود: همچنین باید کمیته های نظارت با نقش ویژه فرمانداران شهرستان ها و مدیران دستگاه های اجرایی با حضور میدانی بر روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهرها نظارت کنند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛ این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۲۴  نفر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha