همدان- ایرنا- بزرگترین مرکز اورژانس غرب کشور با ۳۲ تخت بستری روز یکشنبه و همزمان با هفته دولت در آیینی با حضور استاندار همدان، فرماندار و نمایندگان ملایر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و جمعی از مسوولان در ملایر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا؛ استاندار همدان در آیین بهره برداری از مرکز اورژانس ۳۲ تختخوابی شهرستان ملایر اظهار داشت: یکی از اقدامات شاخص و قابل توجهی که در استان همدان طی سال‌های اخیر انجام شده، توجه به حوزه سلامت و ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی است.

«سید سعید شاهرخی» افزود: در حوزه بهداشت با بیش از ۳۵۰ واحد بهداشتی که در روستاهای سراسر استان ساخته شده نیاز منطقه تا ۳۰ سال آینده از فضاهای فیزیکی تامین شده است.

وی بیان کرد: در حوزه تخت‌های بیمارستانی بیش از ۷۰۰ تخت به ظرفیت درمانی استان اضافه شده و امروز هم شاهد افتتاح اورژانس ۳۲ تختخوابی بیمارستان در شهرستان ملایر هستیم.

استاتدار همدان ادامه داد: به همت دانشگاه علوم پزشکی همدان و حمایت‌های مستمر حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تجهیزات مورد نیاز این‌مرکز اورژانس تامین شده است.

شاهرخی دستگاه سی.تی.اسکن و آنژیوگرافی را از نیازهای ضروری اورژانس ملایر عنوان و بر تامین این تجهیزات در اسرع وقت تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این آیین گفت: اورژانس ملایر در ۱۰ هزار مترمربع طراحی شده که فاز نخست آن  بت۳۲ تختخواب و سه هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

"رشید حیدری‌مقدم" افزود: برای افتتاح فاز نخست این اورژانس ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت فضای فیزیکی و ۱۰ میلیارد تومان نیز بپصرف خرید تجهیزات درمانی شده است.

وی گفت: فاز دوم این مرکز اورژانس در فضایی به وسعت یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اورژانس ملایر نیاز به دستگاه سی.تی.اسکن دوم و آنژیوگرافی دارد، افزود: اقدامات اولیه برای خرید آنژیوگرافی انجام شده تا بتوانیم در اسرع وقت این بخش را فعال کنیم.

حیدری‌مقدم ادامه داد: برای خرید دستگاه سی.تی.اسکن دوم نیز تمهیدات اولیه انجام شده که پیگیری‌های استاندار همدان، نمایندگان و فرماندار ملایر دراین زمینه قابل تقدیر است.
وی اظهار داشت: بدون شک اورژانس ملایر با تجهیز آخرین و به روزترین امکانات می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی برای ارایه خدمات درمانی فوریتی در سطح منطقه باشد.