شاهرود-ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: دستگاه های اجرایی بخشی از بودجه فرهنگی خود را به ویژه در حوزه روابط عمومی به آموزش سواد رسانه ای به عنوان امری ضروری اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی عصر دوشنبه در نشست با مسئولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود که در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، خدمت به مردم و نظام اسلامی را از نمونه های رسالات الله دانست و ابراز کرد: روابط عمومی ها می توانند در امیدوار کردن مردم و جلب اعتماد آنان به نظام و زحماتی که در این چهار دهه با خون دل کشیده شد، تأثیرگذار باشند.

وی با تأکید بر نقش رسانه ها و روابط عمومی ها در تنویر افکار عمومی تصریح کرد: اینکه روابط عمومی ها خدمت دولتمردان را به مردم و توقعات مردم را به مسئولان می رسانند، موضوع بسیار مهمی است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بخشی از نارضایتی مردم از ندانستن است، افزود: گاهی مردم به دلیل کم آگاهی در دستگاه ها مسیر کار را اشتباه طی می کنند و همین موضوع باعث عصبانیت آنان می شود.

امینی همچنین برای همکاری با روابط عمومی های دستگاه ها برای ارتباط با مردم از تریبون نماز جمعه اعلام آمادگی کرد.

همچنین فرماندار شاهرود در این نشست یکی از مشکلات روابط عمومی ها را داشتن چند مسئولیت در دستگاه اجرایی عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از مسئولان روابط عمومی دانش لازم را در این حوزه دارند اما چون فعالیت های دیگری نیز بر عهده دارند، کمتر به مسئولیت اصلی خود می پردازند.

ابوطالب جلالی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص خدمات نظام به مردم، اظهار داشت: در این چهار دهه با وجود چالش های گوناگون به ویژه جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه، دستگاه های اجرایی خدمات بسیاری ارائه کردند اما به اندازه ای که کار انجام شد به اطلاع رسانی نپرداختیم.

وی اضافه کرد: این کم اطلاعی گاهی سبب ایجاد نارضایتی در بین مردم می شود درحالی که اگر اقدامات و تلاش ها برای شهروندان توضیح داده شود، آن ها می پذیرند.

معاون استاندار سمنان کمبود تجهیزات را نیز از دیگر مشکلات روابط عمومی ها برشمرد و یادآور شد: از سوی دیگر نیاز است تا جایگاه روابط عمومی از استقلال برخوردار باشد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مردم و در مقابل نیز اتفاقات پیرامون را بدون کم و کاستی در اختیار مدیر دستگاه قرار دهد.