بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: روزانه ۱۴۴ تن آرد در قالب سه هزار و ۳۰۰ کیسه ۴۰ کیلوگرمی بین واحدهای نانوایی شهرستان توزیع می‌شود.

حمیدآزادبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهانه در این شهرستان سه هزار و۷۵۰ تن آرد مصرف می‌شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۵۰ تن برای تولید نان لواش و مابقی سنگک، فانتزی و بربری به توزیع می‌شود.

وی تعداد واحدهای خبازی سطح شهر و روستا در این شهرستان را ۳۵۹ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲۰۴ واحد لواشی، ۱۱۷ واحد سنگک، ۲۰ واحد بربری و ۱۸ واحد فانتزی است.
وی با اشاره به انتشار ویروس کرونا و ارتقای سطح بهداشت نانوایی‌ها بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۸۲۴ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی انجام شده که از این تعداد ۲۳۴ واحد خبازی متخلف شناسایی شده است.
آزادبخت اضافه کرد: این واحدهای متخلف بدلیل عدم رعایت بهداشت، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و تعطیلی خودسرانه به پرداخت چهار میلیارد و۳۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
آزادبخت ادامه داد: از این تعداد هشت واحد خبازی بدلیل عرضه خارج ازشبکه یاقطع سهمیه و یا کسر آرد روزانه سه کیسه محکوم شده است.