۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85235607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود آرد و صف طولانی نانوایی ها در کلاردشت؛ مردم و مسوولان چه می‌گویند؟

نوشهر - ایرنا - این روزها صف نانوایی‌ها در کلاردشت در غرب استان مازندران طولانی شده است؛ نانوایی ها کمبود آرد را دلیل این چالش می‌دانند و مسوولان از سرازیر شدن گردشگر به منطقه می گویند.

به گزارش ایرنا، نان به عنوان قوت روزانه مردم و سفره هر ایرانی است؛ به طور معموا در کنار هر غذایی نان نیز می آید و زمانی این تحفه عزیزتر می شود که سایر اقلام گران می شود و مردم تعداد وعده های نان را زیاد می کنند؛ به بیانی می توان گفت نان جانشین ساده و ارزانی برای وعده های غذایی ایرانیان است. هر موقع سفره ها کوچک شود، صف نانوایی ها طولانی می شود.

با این حال اخبار صف های طولانی نانوایی ها در کلاردشت این روزها در صدر خبرهاست، نانوایی ها زودتر از قبل تعطیل می کنند و عده ای بی‌نان و دست خالی به منزل می روند؛ مشکل نان به خاطر مباحثی مبنی بر کاهش سهمیه آرد به وجود آمده است و بار روانی این موضوع بر طولانی شدن صف ها و احتکار نان در منازل نیز منجر می شود.

امروز - جمعه - مطلبی در شبکه های اجتماعی با این عنوان که به زودی "کلاردشت نان ندارد" نشر و باز نشر شد به گونه ای که انتشار این مطلب با پرسش هایی از کاربران فضای مجازی در این شبکه ها همراه شد.

در این پیوند فرماندار کلاردشت گفت که کمبود آرد در نانوایی ها هرکدام از پنج کیسه تا ۱۱۰ کیسه ماهانه به تعطیلی برخی از این واحدها در این شهرستان گردشگری منجر شده است.

کمبود آرد و صف طولانی نانوایی ها در کلاردشت؛ مردم و مسوولان چه می‌گویند؟

عابدین فقیه نصیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از آنجایی که کاهش یا افزایش آرد نانوایی ها سامانه ای بوده و بانک های عامل تراکش ها را در این نانوایی ها پایش می کنند بنابراین مسوولان دستگاه های مرتبط هیچ نقشی درکاهش سهمیه آرد نانوایی ها ندارند البته هفتگی از این واحدهای خبازی که ۳۸ واحد است بازدید و نظارت می شود و با واحدهای خبازی که مرتکب تخلفاتی چون کم فروشی، تعطیلی خودسرانه، رعایت نکردن نوبت، فروش آرد خارج از شبکه، برخورد نامناسب با مشتریان و پخت نان غیر کیفی شوند برخورد و برابر ضوابط آنان جریمه می شوند.

وی بیان داشت : فقط دو سه مورد واحدهای خبازی سنتی در پی بازدید های کارشناسان بازرس خارج از شهرستان از این واحدها داشتند به علت خرید آرد های آزاد از شهرستان های همجوار به عنوان فروش آرد خارج از شبکه اقدام به اعمال قانون و تعزیر این واحدها کردند.

کمبود آرد و صف طولانی نانوایی ها در کلاردشت؛ مردم و مسوولان چه می‌گویند؟

فرماندار کلاردشت گفت : موضوع کمبود آرد این شهرستان افزون بر نامه نگاری بلکه تلفنی هم به مسوولان مرتبط از جمله مدیرکل غله، معاون اقتصادی استاندار و حتی استاندار هم گزارش و توصیه شد که این شهرستان به علت گردشگرپذیری و ورود میلیون ها گردشگر مسافر ماهانه نیازمند ۱۲ هزار کیسه آرد است در حالی آردی که ماهانه در این شهرستان توزیع می شود مقدار ۶ هزار کیسه است که جوابگو نیست.

فقیه نصیری افزود : براساس تازه ترین آمارهای دریافتی از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر ثبت شده در سامانه از ابتدای تابستان تا کنون وارد شهرستان کلاردشت شده اند به هر شکل ورود این همه مسافر ویلادار خوش نشین نیازمند نان هستند اگر آرد این منطقه تقویت نشود تبعات آن به چشم مردم بومی این شهرستان می رود و ضرورت دارد مسوولان استانی برای تقویت سهمیه آرد این منطقه تدابیر ویژه ای بیندیشند.

این مسوول خاطرنشان کرد : البته ناگفته نماند در ۲ هفته گذشته شاهد توزیع ارد مازاد یکبار ۳۰۰ کیسه و مورد دیگر هم ۷۰۰ کیسه در این شهرستان بودیم که پاسخگوی نیاز نانوایی ها و مردم بومی این شهرستان نیست امیدوارم مسوولان دست اندرکار برای توزیع عادلانه آرد در این منطقه فکر اساسی کنند.

کمبود آرد و صف طولانی نانوایی ها در کلاردشت؛ مردم و مسوولان چه می‌گویند؟

این شهرستان به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز و منحصربفردی نظیر همسایگی با جنگل های سرسبز هیرکانی، قلل مرتفع و مخروطی شکل مانند علم کوه، تخت سلیمان ، آثارتاریخی و طبیعی، آب و هوای خنک مطبوع، مبادی گذر مسافران و گردشگران جاده کندوان برای گذر از طریق جاده جنگلی زیبا از کلاردشت از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها مسافر و گردشگر بوده است.

شهرستان کلاردشت با برخورداری از ۲۲ نقطه روستایی و یک نقطه شهری دست کم ۵۰ هزار نفر جمعیت درغرب مازندران دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha