گرگان- ایرنا - مرکز جامع سرطان جمعیت هلال احمر گلستان روز پنجشنبه با حضور محمدحسن قوسیان‌مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور و استاندار و مدیرعامل هلال‌احمر گلستان در شهرستان بندرترکمن افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز جامع پیشگیری کنترل و درمان سرطان در زمینی به مساحت هزار و ۲۸۰ مترمربع با مشارکت خیرین احداث شده است.

فرهاد میقانی روز پنجشنبه اظهار داشت: برای ساخت این مرکز در مجموع ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۷ میلیارد ریال آن توسط خیرین و ۴۳ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات هلال‌احمر استان تامین اعتبار شد.

وی بیان کرد: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور امروز پیش از حضور در بندرترکمن داروخانه و انبار دارویی هلال احمر مرکز استان را افتتاح و از ساختمان بهسازی شده کلینیک تخصصی و فوق تخصصی پیامبر اعظم (ص) گرگان بازدید کرد.

دبیرکل جمیت هلال‌احمر کشور گفت: گلستان از استان‌های مطرح در زمینه اقدامات پیشگیرانه و درمانی براساس شرح وظایف هلال احمر کشور به ویژه با مشارکت، همکاری و همراهی مسئولان است.

محمدحسن قوسیان‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: با توجه به شیوع یافتن انواع بیماری‌های سرطانی در این استان، خیرین داوطلب هلال احمر تصمیم به ساخت این مرکز در بندرترکمن گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم کادر پزشکی هلال احمر استان با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز بتوانند بهتر و بیشتر از گذشته در امر سلامت مردم تاثیرگذار باشند.

وی افزود: از آنجایی که یکی از اهداف جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است، انتظار داریم تا این مرکز بتواند درد جهت اهداف هلااحمر گام‌های موثری بردارد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: از آنجایی که خیرین تلاش دارند تا طرح موجود را گسترش دهند، بدون شک در کنار گسترش سهم خیرین در این کار، هلال احمر نیز از محل اعتبارات ملی و استانی، به این گسترش کمک و مساعدت خواهد داشت.

استاندار گلستان گفت: مرکز جامع پیشگیری کنترل و درمان سرطان شهرستان بندرترکمن که در مجموعه مدیریتی هلال احمر قرار دارد، در فاز نخست خدمات قابل ارائه به جانبازان شیمیایی و بیماران سرپایی ارائه می‌کند.

هادی حق‌شناس به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار داریم تا خیرین همچون گذشته در گسترش این مرکز به لحاظ زیربنایی و تجهیزات مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تعلق داشتن زمین این مرکز به مجموعه هلال احمر، می‌تواند زمینه تسریع در گسترش آن را فراهم کند و انتظار داریم تا خیرین داوطلب همچون گذشته به کمک هلال احمر بیایند و تجهیزات بیشتری در اختیار مرکز قرار دهند تا سایر بیماران به ویژه بیماران بیماری‌های خاص هم بتوانند از خدمت در این مرکز بهره ببرند.