بندرعباس- ایرنا- بهره برداری از هفت طرح مهم و شاخص عمرانی در شهرستان بندرلنگه با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

فرماندار بندرلنگه روز جمعه درمراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: برای ساخت این طرح‌ها اعتباری افزون بر یک هزار و ۳۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است ّ
احمد شیبانی افزود: طرح‌های افتتاحی شامل بهره برداری از راه قطعه ۶، چهار بانده محور بندرلنگه به پارسیان به طول ۱۵ کیلومتر، زمین چمن مصنوعی روستای «بندر حسینه» و روستای «کنخ»، ۱۲ واحد مسکونی پزشکان بیمارستان شهدای بندرلنگه و پروژه های شهرداری بندرکنگ است.
وی بیان داشت: همچنین در این روز  ۶ طرح پرورش میگو در سایت سایه خوش بندرلنگه در زمینی به مساحت ۸۱ هکتار و با هزینه ۲۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که برای ۴۱ نفر شغل ایجاد کرده است.
فرماندار بندرلنگه اظهارداشت: بهره برداری از طرح آبرسانی به روستاهای «چاه دراز » و «چاه احمد» با هزینه ۳۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی در این روز است .
شیبانی یادآورشد: این طرح آبرسانی شامل احداث ۱۰ کیلومتر خط انتقال ۳۵۵ و ۷۴ کیلومتر شبکه و احداث ۱۰۰ کیلومتر. مخزن و ایستگاه پمپاژ ۲ روستا است که حدود ۳۵۰ نفر از آب سالم بهره مند می‌شوند.
شهرستان بندرلنگه در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس، یکی از قدیمی ترین بندرهای جهان است.