رشت - ایرنا- استاندار گیلان گفت :برگزاری مسابقات جام دریا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، بسترساز افزایش تعاملات و تعمیق دوستی‌ها بین کشورهای حاشیه دریای خزر است.

به گزارش ایرنا ،ارسلان زارع عصر جمعه در مراسم اختتامیه جام دریا اظهار کرد: روابط مستحکم میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر از نوع روابط قوی و محکم بوده و هرچه زمینه ارتباطات نظامی، اقتصادی و سیاسی این منطقه افزایش یابد امنیت و آرامش بیشتری را در این دریا خواهیم داشت.

وی افزود: کشورهای منطقه، ضامن امنیت دریای خزر بوده و حضور دیگران در این دریا معنا ندارد؛ از این رو افزایش صلح و دوستی در خزر، راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان ساخت : این مسابقات می‌تواند بشارت‌دهنده‌ تداوم روابط خوب بین کشورها باشد و فصل نوینی از همکاری‌های چند جانبه را برای پیوندهای استراتژیک پیش روی کشورهای حاشیه دریای کاسپین قرار دهد.
زارع تاکید کرد: استمرار این مسابقات در سال‌های آینده علاوه بر آشنایی بیشتر و بهتر کشورهای حاشیه دریای خزر به تجربیات و آموزش‌های روز نظامی ، ورزشی و تقویت برادری میان کشورها شده و ارتقاء دوستی و همکاری میان نیروی دریایی کشورهای حاضر را بدنبال دارد.

استاندار گیلان  ابراز امیدواری کرد: طی روزهای برگزاری مسابقات خاطرات خوشی از جمهوری اسلامی ایران و استان زیبا و سرسبز گیلان که آوازه بلندی در فرهنگ اصیل و بومی دارد برای کشورهای شرکت کننده به یادگار بماند.

بندرانزلی از دوم شهریور به مدت ۱۰ روز میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات جام دریا بود