۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 82981737
T T
۰ نفر
دو ناو موشك انداز ایران در سواحل باكو پهلو گرفت

باكو - ایرنا - ناوهای موشك انداز پیكان و جوشن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،برای شركت در « رقابت های جام دریا - 2018 میلادی» امروز -چهارشنبه در سواحل دریای خزر در باكو پهلو گرفتند.

به گزارش ایرنا، این دو ناو ایرانی كه برای شركت در رقابت های جام دریا 2018 میلادی كشوررهای حاشیه دریای خزر به جمهوری آذربایجان اعزام شده اند ، با استقبال مقامات نیروی دریایی جمهوری آذربایجان روبرو شدند.
ناخدایكم «آریا شفقت رودسری » فرمانده ناوگروه اعزامی به این رقابت ها، هنگام ورود به باكو گفت: حامل پیام صلح و دوستی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به كشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان هستیم و امیدوارم با شركت در این مسابقات نظامی بتوانیم علاوه بر ارتقای توان رزمی سبب توسعه روابط و پایداری بسیار مناسب در حوزه امنیتی باشیم.
وی افزود: برگزاری این رقابت ها در میان كشورهای حاشیه دریای خزر سبب ارتقای روابط می شود..
رقابت های جام دریا، از 9 مرداد به مدت 10 روز با شركت یگان های شناور و ناوهای موشك انداز روسیه ، جمهوری اسلامی ایران ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
سرهنگ «سبحان بكیر اف» معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان هم تقویت روابط دوستانه و تبادل تجارب نظامی را از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات نظامی عنوان كرد و افزود: تبدیل دریای خزر به منطقه دوستی ها و تقویت صلح و ثبات در منطقه نتیجه این رقابت ها است.
تیراندازی به اهداف سطحی ، هوایی و انهدام مین ، كنترل صدمات و امداد و نجات در دریا از جمله رشته هایی است كه كشورهای شركت كننده در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.
خاورم ** 337**1579