تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳

سنندج - ایرنا - رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: تاکنون ۱۶۵ هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده و کار واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است.

دکتر جهانبخش یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدیت مردم در استفاده از ماسک تاکید کرد و اظهار داشت: از این رقم،  ۱۱۰ هزار نفر دُز اول و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون نوبت به جوانترها و سنین پایین‌تر رسیده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اینکه علاوه بر گروه‌های سنی اعلام شده، افراد ۳۵ سال به بالا نیز می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند، افزود: کسانی که بیماری زمینه ای دارند با با ارایه نسخه پزشک و یا پرونده پزشکی محدودیت سنی برای آنها اعمال نمی شود و با داشتن هیجده سال به بالا واکسن تزریق می شود.

یوسفی از مردم خواست یاریگر کادر سلامت در مقابله با این بیماری مهلک کووید۱۹ باشند و گفت: فقط با استفاده از ماسک، اجتناب از برگزاری مراسم شادی و عزا و عدم شرکت در دورهمی‌ها می‌توان از شرایط کنونی عبور کرد.

وی به کار غسل فوتی های ناشی از کرونا اشاره و اضافه کرد: تمام اقدامات غسل و کفن و دفن این اموات به صورت کاملا بهداشتی و در راستای رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکلهای بهداشتی و با حضور کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در آرامستان بهشت محمدی انجام می شود.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۱۹ شهریور ۳۳۹ بیمار جدید در کردستان شناسایی شد و هشت بیمار هم جان باختند. ۸۷۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که ۸۳ نفر آنها بدحال بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند. کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز در کردستان یک‌هزار و ۵۴۳ قربانی داشته است.