به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جمعیت فراگیر معلمان ایران اسلامی، این جمعیت در بیانیهای به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید آورده است: یکی از زیباترین و درخشنده ترین روزهای سال برای ایران زمین و ساکنان مهرورز و مهربانش، روزهای آغازین مهر ماه است. روزها و لحظاتی که قافله عظیمی از فرزندان و سرمایه های انسانی این کشور پهناور به سمت قلههای علم و معرفت، حرکت شورآفرین خود را آغاز می کند.
مهرماه شروع یک تولد دوباره علمی و تربیتی برای دانش آموزان و معلمان است این حرکت تربیتی آن قدر وسیع است که قریب به ۴۰ میلیون نفر از مردم از جمله دانش آموزان، معلمان و خانواده ها، با لحظه لحظه آن در تعاملی روزانه و مستمر هستند، در حقیقت آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است نهادی که بالندگی و شکوفایی آن مایه سربلندی و پیشرفت کشور است.
جمعیت فراگیر معلمان ایران اسلامی (قرارگاه معلمان جهادی) ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت تقارن زیبای این ایام با هفته دفاع مقدس، بر نکات ذیل تاکید کرد:
۱) تربیت از شئون رب العالمین و پیامبر رحمت للعالمین و اهل بیت طاهرین آن حضرت و در عصر غیبت از شئون ولایت فقیه است، پس تمامی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و اولیا تلاش کنند که دانش آموزان عزیز را با عنایت به آموزههای الهی و در مسیر عبدصالح شدن تربیت کرده و به جای نسخه های تربیتی غرب گرا یا شرق گرای خالی از مفاهیم الهی، از نسخههای نجات بخش قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بهرهمند شوند. در غیر این صورت نهاد آموزش و پرورش و خانواده به ثمرات مطلوب دست نخواهند یافت.
۲) معلمان که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، رکن رکین نظام تعلیم و تربیت در تمامی جوامع انسانی هستند، بنابراین لازم و ضروری است فارغ از هرگونه جهتگیریهای سیاسی موضوع منزلت و معیشت فرهنگیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی و دولت انقلابی قرار گیرد. وقت آن رسیده تا برای یکبار هم که شده مدرسه، معلم و دانش آموز اولویت اول هیات دولت قرار گیرد و با کمک سایر قوای حاکم و دستگاههای مرتبط موقعیت اجتماعی معلمان و وضعیت معیشتی آنان ارتقا یابد، و الا ضمن افت کیفیت آموزشی مقدمهای برای سوءاستفاده دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی برای ایجاد بی نظمی های اجتماعی در بستر مطالبات بر حق معلمان خواهد شد.
۳) از تمام گروهها و فرهنگیان فرهیخته و دلسوز انتظار میرود دیدگاهها و مطالبات خود را در بسترهای تعاملی قانونی مطرح و از روشهای دون شأن معلمی دوری کنند، بیشک جامعه بزرگ فرهنگیان با نفوذ کلام و ضریب تاثیرگذاری اجتماعی که دارند، قادرند از طریق برگزاری جلسات مستمر گفتگو با کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی دولت و سایر نهادهای مرتبط مطالبات خود را با لحاظ ظرفیت ها و مقدورات دولت پیگیری کنند و نیازی به پیشنهاد یا اجرای روندهای خارج از عرف معلمی ندارند. در این خصوص لازم است فرصت لازم برای کار کارشناسی به دولت سیزدهم که هنوز به طور کامل استقرار نیافته است داده شود تا بتواند با لحاظ تمامی شرایط پاسخ مطالبات معلمان عزیز را به طور شایسته بدهد.
۴) از دولت تقاضا می شود در انتخاب یک وزیر با تجربه، محبوب، انقلابی، ولایی و شایسته جامعه بزرگ فرهنگیان تعجیل کند. جامعه یک میلیون نفری معلمان بسیار ناخرسندند که تنها وزارتخانه بدون وزیر متعلق به آنان است و از خود سوال می کنند آیا مجموعه تربیت کننده و تامین کننده نیروی انسانی کشور قادر به تربیت یک مدیر برای خود نبوده است؟
بدون تردید صدها مدیر انقلابی و شایسته در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد که میتواند با بسیج تمامی مدیران، تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت رقم بزند.
امید است ریاست جمهوری که یک شخصیت ممتاز علمی، فرهنگی و سیاسی است با مشورت نخبگان تعلیم و تربیت نسبت به این موضوع اهتمام ویژه را مبذول فرمایند. از مجلس انقلابی به ویژه مدیر مجاهد و انقلابی جناب قالیباف نیز استدعا می شود، همچون گذشته نسبت به جامعه بزرگ فرهنگیان و آموزش و پرورش حمایت ویژهای را مبذول کند.