کاشان - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر اردستان گفت: ۸۱ مصدوم حوادث جاده‌ای در نیمه نخست سال جاری از خدمات هلال احمر این شهرستان بهره‌مند شدند.

منصور خانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مصدومان با انجام ۲۹ مورد عملیات درمان اضطراری و اعزام به مرکزهای درمانی شامل امداد و نجات‌، رهاسازی، نجات افراد گمشده در کویر و کوهستان از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

وی با اشاره به شرکت ۴۳۴ نفر در دوره‌های آموزشی جمعیت هلال احمر اردستان اظهار داشت: این دوره‌ها شامل برگزاری ۴۳ دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه، مخاطرات، خانه‌های هلال، داوطلبان‌ و جوانان بوده است.

رییس جمعیت هلال احمر اردستان خاطرنشان کرد: اجرای ۱۵ طرح‌داوطلبی با هدف کمک به افراد نیازمند به ارزش ۱۶۳ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، خرید یک دستگاه اکسیژن‌ساز و ۱۳ کپسول اکسیژن با مانومتر برای استفاده مبتلایان کرونا به ارزش ۶۳ میلیون و۷۰۰ هزار تومان، اهدای ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیازمند به ارزش ۴۱ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان، ارایه کمک‌های درمانی و دارویی به بیماران نیازمند به ارزش ۴۵ میلیون تومان از دیگر اقدام‌های این جمعیت است.

وی با بیان اینکه‌ اعضای سازمان جوانان هلال احمر در طرح‌ شهید سردار قاسم سلیمانی همکاری داشتند، خاطر نشان کرد: اعضای سازمان جوانان هلال احمر در قالب ۹۰ تیم در این طرح با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری کرده، یک‌هزار و ۳۵۰ واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند.

خانی ادامه داد: حضور ۱۵۰ نفر روز اعضای سازمان جوانان در مرکز واکسیناسیون کرونا و همکاری با شبکه بهداشت و درمان‌ و انجام‌ عملیات واکسیناسیون‌ شهروندان‌، همچنین شرکت ۲۵۰ نفر از اعضای این‌ سازمان در ویژه برنامه های اوقات فراغت با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از دیگر فعالیت‌های این جمعیت است.

وی اضافه کرد: انبار امدادی ظفرقند به اقلام زیستی تجهیز شده، آماده خدمات‌دهی به آسیب‌دیدگان‌ جاده‌ای است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.